خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۶۸۵

مجسمه باکوس ایتالیا چیست؟

مجسمه باکوس ایتالیا چیست؟

مجسمه باکوس یکی از آثار برجسته میکل‌آنژ، هنرمند معروف دوره رنسانس ایتالیا است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مقام‌های ایتالیایی اعلام کردند در جست‌وجوی زن گردشگری‌اند که با بالا رفتن از مجسمه «باکوس» در فلورانس، با این مجسمه حرکات جنسی انجام داده است. شهرداری فلورانس اعلام کرد این گردشگر - در صورت شناسایی - به جریمه نقدی و احتمالا ممنوعیت مادام‌العمر از ورود به فلورانس محکوم خواهد شد.

در رویدادی که خشم ساکنان شهر فلورانس را برانگیخته، یک گردشگر زن با رفتاری که نامناسب خوانده شده با مجسمه تاریخی باکوس برخورد کرده و «میراث فرهنگی این شهر را هدف بی‌احترامی» قرار داده‌ است.

مجسمه باکوس ایتالیا چیست؟

مجسمه باکوس یکی از آثار برجسته میکل‌آنژ، هنرمند معروف دوره رنسانس ایتالیا است. این مجسمه یک تمثال از باکوس (Bacchus)، خدای شراب و سرور در اساطیر رومی، است. باکوس در اساطیر یونانی با نام دیونیسوس (Dionysus) شناخته می‌شود.

مجسمه باکوس در سال‌های ۱۴۹۶ تا ۱۴۹۷ میلادی توسط میکل‌آنژ ساخته شده است و یکی از نخستین آثار مهم او به شمار می‌آید. این مجسمه از مرمر ساخته شده و باکوس را در حالتی مست و نیمه‌عریان نمایش می‌دهد که یک جام شراب در دست دارد و پوست شیرینی به شانه‌اش آویزان است. در کنار او، یک ساتیر (موجودی نیمه‌انسان و نیمه‌بز در اساطیر یونانی) به تصویر کشیده شده که انگور از دستان باکوس می‌گیرد.

این مجسمه به‌خوبی نشان‌دهنده تسلط میکل‌آنژ بر آناتومی انسانی و توانایی‌اش در خلق حالت‌های طبیعی و دینامیک است. مجسمه باکوس در حال حاضر در موزه‌های مختلف به نمایش گذاشته شده و یکی از نمونه‌های برجسته هنر رنسانس ایتالیا محسوب می‌شود.

منبع : طبقه 60

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.