فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۹۹۴

گران ترین انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا/ ناگفته های مخارج تبلیغاتی این انتخابات

گران ترین انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا/ ناگفته های مخارج تبلیغاتی این انتخابات

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده به گران‌ترین انتخابات تاریخ تبدیل خواهد شد. در این گزارش جزئیات هزینه های این انتخابات را مشاهده می کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بین ژانویه ۲۰۲۳ و آوریل ۲۰۲۴، کمپین‌های سیاسی ایالات متحده حدود ۸.۶ میلیارد دلار برای انتخابات مجلس نمایندگان، سنا و ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ جمع آوری کردند. بیش از ۶۵٪ از این پول، حدود ۵.۶ میلیارد دلار، از کمیته‌های اقدام سیاسی (PACs) تامین شده است.

کاندیداهای منفرد بیش از ۲ میلیارد دلار جذب کرده‌اند، در حالی که کمیته‌های حزب کمی بیش از ۹۲۹ میلیون دلار جمع‌آوری کرده‌اند: ۱۸۸.۶ میلیون دلار برای کمیته ملی دموکرات‌ها، ۱۳۰ میلیون دلار برای کمیته ملی جمهوری‌خواهان، و مابقی از کمیته‌های حزب در سطح محلی، ایالتی و ملی تامین می‌شود.

تاکنون، کمپین‌های انتخابات ۲۰۲۴ تقریباً ۳.۹ میلیارد دلار از کل سرمایه جمع آوری شده را خرج کرده‌اند. بودجه اختصاص داده شده به مبارزات سیاسی در سال ۲۰۲۴ از نوامبر ۲۰۲۳ بیش از دو برابر شده است.

جمع‌آوری کمک‌های مالی سیاسی از نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون ۵ میلیارد دلار به همراه داشته است، که نشان‌دهنده افزایشی ۱۳۷ درصدی در کل بودجه بین نوامبر ۲۰۲۳ و آوریل ۲۰۲۴ است. به عبارت دیگر، میزان پول جمع‌آوری شده برای فعالیت‌های سیاسی در این بازه زمانی به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

در دوره انتخاباتی سال ۲۰۲۰، کمپین‌ها بین ژانویه ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۰ بیش از ۹ میلیارد دلار جمع‌آوری کردند که پس از تعدیل برای تورم، به حدود ۱۰.۶ میلیارد دلار می‌رسد. تا پایان دوره انتخاباتی ۲۰۲۰، مجموعاً بیش از ۲۵.۳ میلیارد دلار جمع‌آوری شد که پس از تعدیل برای تورم، این رقم به ۲۹.۸ میلیارد دلار افزایش می‌یابد. این ارقام نشان‌دهنده میزان زیاد سرمایه‌گذاری و افزایش بودجه در طول دوره انتخاباتی است.

برنامه بودجه عمومی ریاست جمهوری ایالات متحده به نامزدهای واجد شرایط بودجه فدرال برای هزینه‌های مبارزات انتخاباتی در طول انتخابات اولیه و عمومی می‌دهد. این برنامه از دلار مالیات برای موارد زیر استفاده می‌کند:

- مشارکت‌های فردی را تا سقف ۲۵۰ دلار برای نامزدهای واجد شرایط ریاست جمهوری در کمپین مقدماتی مطابقت دهید.

- حمایت مالی از مبارزات انتخاباتی عمومی نامزدهای احزاب اصلی و کمک به احراز صلاحیت نامزدهای احزاب کوچک.

پول این برنامه از مالیات بر درآمد فدرال به‌دست می‌آید: فرم مالیات ۱۰۴۰ از مالیات دهندگان می‌پرسد که آیا مایلند ۳ دلار از مالیات خود را برای صندوق کمپین انتخابات ریاست جمهوری تعیین کنند. این انتخاب مالیاتی که بر مالیات هایی که یک فرد بدهکار است تأثیر نمی‌گذارد تنها منبع پول برای بودجه انتخابات عمومی فدرال است.

اعضای کنگره نمی‌توانند از دلارهای مالیات دهندگان برای هزینه‌های مربوط به مبارزات انتخاباتی استفاده کنند، مگر در موارد محدودی که توسط کمیته اخلاق مجلس نمایندگان بیان شده است.

از سال ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۲، بودجه عمومی نیز برای کنوانسیون‌های نامزدی ریاست جمهوری احزاب سیاسی عمده در دسترس بود و از مجامع احزاب فرعی واجد شرایط حمایت می‌کرد. قانون تصویب شده در سال ۲۰۱۴ حمایت از کنوانسیون‌ها را متوقف کرد.

PAC‌ها گروه‌های ذینفع خصوصی هستند که برای حمایت از نامزدها و تأثیرگذاری بر انتخابات پول جمع آوری و خرج می‌کنند. PAC‌ها می‌توانند نماینده گروه‌های صنعتی، اتحادیه‌های کارگری یا شرکت‌های فردی باشند. نحوه جمع آوری و خرج کردن پول توسط PAC به نحوه ساختار سازمان بستگی دارد (یعنی تفاوت بین PAC‌های سنتی، ترکیبی و فوق العاده).

PAC‌های سنتی مشمول محدودیت‌های اهدایی و هزینه‌ای هستند. آنها می‌توانند تا ۵ هزار دلار در هر انتخابات به یک نامزد، ۵ هزار دلار سالانه به دیگر PACها و ۱۵ هزار دلار به کمیته‌های ملی حزب در هر سال کمک کنند. افراد، سایر PAC‌ها و شرکت‌ها می‌توانند سالانه تا ۵ هزار دلار به یک PAC سنتی کمک کنند.

PACهای فوق العاده همچنین به عنوان کمیته‌های مستقل صرف هزینه‌ها نیز شناخته می‌شوند. این PAC‌ها نمی‌توانند مستقیماً به نامزدها یا احزاب کمک مالی کنند، اما می‌توانند مبالغ نامحدودی را صرف تبلیغات سیاسی و سایر فعالیت‌های مرتبط با انتخابات کنند که مستقیماً با نامزدها یا احزاب هماهنگی ندارند. هیچ محدودیتی برای مبالغی که افراد یا شرکت‌ها می‌توانند به Super PAC اهدا کنند وجود ندارد. Super PAC‌ها نمی‌توانند کمک‌های اتباع خارجی، پیمانکاران فدرال، بانک‌های ملی یا شرکت‌های دارای مجوز فدرال را بپذیرند.

PACهای ترکیبی با دو حساب مجزا برای تطبیق عملکردهای مختلف کار می‌کنند. یک حساب به محدودیت‌های سنتی PAC پایبند است و می‌تواند مستقیماً به نامزدها کمک کند، در حالی که حساب دیگر مانند یک Super PAC عمل می‌کند و هزینه‌های مستقل نامحدودی را بدون هماهنگی مستقیم با نامزدها یا احزاب انجام می‌دهد. این ساختار دوگانه با تصمیم Carey v. FEC در سال ۲۰۱۲ امکان‌پذیر شد.

چقدر برای انتخابات ۲۰۲۴ هزینه می‌شود؟

بین ۱ ژانویه ۲۰۲۳ و ۹ مه ۲۰۲۴، کمتر از ۳.۹ میلیارد دلار بودجه صرف هزینه‌های مربوط به کمپین‌های انتخاباتی شد. بیشتر پولی که تاکنون از PAC‌ها خرج شده است، نزدیک به ۲.۲ میلیارد دلار یا ۵۶.۵٪ از کل هزینه‌ها تا آوریل ۲۰۲۴ بوده است که می‌تواند تبلیغات سیاسی، طرح‌های رای گیری و سایر فعالیت هایی را که از طرف یک نامزد یا حزب سیاسی حمایت می‌کند، تأمین مالی کند. کاندیداها تقریباً ۱.۱ میلیارد دلار را مستقیماً خرج کردند، در حالی که کمیته‌های حزبی ۵۴۵.۸ میلیون دلار باقی مانده را مدیریت می‌کنند.

در طول دوره پیش از انتخابات ۲۰۲۰، هزینه‌های مبارزات انتخاباتی بین ژانویه ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۰ به ۴.۸ میلیارد دلار رسید که با توجه به تورم، ۵.۷ میلیارد دلار بود. در پایان چرخه انتخابات، مخارج به بیش از ۱۵.۴ میلیارد دلار یا ۱۸.۲ میلیارد دلار با تورم تعدیل شد.

چه چیزی به عنوان هزینه کمپین انتخاباتی به حساب می‌آید؟

FEC ( کمیسیون فدرال انتخابات ایالات متحده) محدودیت هایی را برای پول خرج شده برای مبارزات سیاسی اعمال می‌کند که طیف وسیعی از فعالیت‌ها را پوشش می‌دهد. تمام هزینه‌ها باید از طریق یک حساب بانکی که توسط FEC نظارت می‌شود گزارش شود.

کدام کاندیداها بیشترین مقدار پول را جمع آوری کرده اند؟

در رقابت‌های ریاست جمهوری، جو بایدن تا ۹ می‌۲۰۲۴ با ۱۷۰.۶ میلیون دلار بیشترین پول را جذب کرده است و پس از آن دونالد ترامپ با ۱۱۴.۸ میلیون دلار و نیکی هیلی با ۵۷.۲ میلیون دلار قرار دارند که پس از شکست‌های پیاپی در انتخابات مقدماتی کناره گیری کرد.

نامزدها همچنین به‌طور غیرمستقیم از طریق کمیته‌های حزبی و PAC خود کمک دریافت می‌کنند، که می‌توانند هزینه‌های کمپین مانند بازاریابی و تبلیغات را بپردازند. تاریخ شروع دوره‌های مالی کمپین بر اساس نوع آنها متفاوت است. برای مبارزات انتخابات ریاست جمهوری، این دوره از ژانویه ۲۰۲۱، برای کمپین‌های سنا در ژانویه ۲۰۱۹ و برای کمپین‌های مجلس نمایندگان، از ژانویه ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. داده‌های هر نامزد در ۹ مه ۲۰۲۴ جمع آوری شد.

تا مارس ۲۰۲۴، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مجموع ۵۷۰،۳۶۶،۰۳۴ دلار جمع آوری کردند که ۳۴۷.۶ میلیون دلار (۶۱.۰ درصد از کل) به جمهوری خواهان، ۱۸۴.۹ میلیون دلار (۳۲.۴ درصد) به دموکرات‌ها و ۳۷.۹ میلیون دلار باقی مانده (۶.۶ درصد) به نامزدهای شخص ثالث اختصاص یافت.

تکلیف پول‌های باقی مانده کمپین‌ها پس از انتخابات چیست؟

پس از انتخابات، نامزدها می‌توانند بودجه باقیمانده از کمپین‌های خود را به چند موضوع اختصاص دهند:

- انتقال وجوه بین کمیته‌ها برای همان دفتر انتخاباتی

- تخصیص وجوه استفاده نشده به تبلیغات آتی یا چرخه انتخاباتی متفاوت، در صورت عدم وجود بدهی معوق

- بازپرداخت کمک‌های مالی به اهداکنندگان

- سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های بازشماری آراء

- کمک به یک موسسه خیریه به این صورت که نه نامزد و نه هیچ یک از اعضای خانواده آنها از آن خیریه پولی دریافت نکنند.

کدام نامزدها بیشتر هزینه کرده اند؟

تا مارس ۲۰۲۴، جو بایدن ۴۸.۷ درصد کمک‌های مالی بیشتری را نسبت به ترامپ جمع آوری کرد و همچنین ۲۲.۶ درصد هم بیشتر از دونالد ترامپ، رقیب سرسختش هزینه کرده است. در سنا و مجلس نمایندگان، دیوید ترون و کوین مک کارتی بیش از هر نامزد دیگری به ترتیب ۵۱.۴ و ۱۴.۵ میلیون دلار هزینه کرده‌اند.

به طور کلی نامزدهای ریاست جمهوری ۴۰۹ میلیون دلار خرج کرده اند: ۲۷۸.۲ میلیون دلار (۶۸.۰٪ از کل) توسط نامزدهای جمهوری خواه، ۹۹.۳ میلیون دلار (۲۴.۳٪) توسط نامزدهای دموکرات، و ۳۱.۷ میلیون دلار (۷.۸٪) توسط نامزدهای حزب ثالث.

نامزدهای سنا ۶۱۳ میلیون دلار هزینه کرده‌اند. در اینجا، دموکرات‌ها با ۳۸۱.۱ میلیون دلار (۶۲.۱٪ از کل) پیشتاز هستند، در حالی که جمهوری خواهان با ۱۹۲ میلیون دلار (۳۱.۳٪) و نامزدهای حزب ثالث با ۴۰ میلیون دلار (۶.۶٪ از کل) هستند.

 

منبع : تیترکوتاه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.