خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۴۴۰

پزشکیان: آماده گفتگوی باملاحظه با آمریکا جهت احقاق حقوق ملت ایران هستیم

پزشکیان: آماده گفتگوی باملاحظه با آمریکا جهت احقاق حقوق ملت ایران هستیم

رئیس جمهور منتخب درباره برجام گفت: این آمریکا بود که ابتدا از برجام خارج شد و سپس شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرد. با این حال جمهوری اسلامی ایران همواره آماده هر گونه گفتگو در این زمینه با ملاحظه همه جوانب جهت احقاق حقوق ملت ایران بوده و هست.

به گزارش تجارت‌نیوز،  رئیس جمهور منتخب امروز  درگفت و گوی تلفنی با نخست وزیر ژاپن ضمن تشکر از پیام تبریک و تماس آقای کیشیدا و اظهار امیدواری نسبت به اینکه با مساعی وی، سطح روابط و همکاری‌های دو طرف بیش از پیش ارتقا یابد، از پیام‌های تسلیت و ابراز همدردی وی و دیگر مقامات ژاپن در پی شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و همراهانش قدردانی کرد.

وی، روابط دیپلماتیک و دوستانه ۹۵ ساله، پیشینه بیش از هزار ساله تعاملات دو ملت و نیز نگاه مثبت رهبران دو کشور را بستر و پشتوانه مناسبی برای گسترش تعاملات فیمابین توصیف و تصریح کرد: توسعه روابط با کشورهای آسیایی از جمله ژاپن از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم با گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری به تحکیم روابط فیمابین کمک کنیم.

دکتر پزشکیان در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال استقرار و تحکیم آرامش، صلح و ثبات در منطقه و جهان بوده و هست، افزود: متاسفانه حملات رژیم صهیونیستی به غزه به عنوان مصداق بارز جنایت و نسل‌کشی، بیش از ۲۸۰ شبانه‌روز است که ادامه دارد و امیدواریم ژاپن به عنوان عضو دوره‌ای شورای امنیت و نیز گروه ۷ تلاش بیشتری برای اعمال فشار به این رژیم و حامیانش در راستای توقف حملات به غزه داشته باشد.

رئیس جمهور منتخب همچنین به سخنان نخست وزیر ژاپن درباره برجام اشاره کرد و اظهار داشت: این آمریکا بود که ابتدا از برجام خارج شد و سپس شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرد. با این حال جمهوری اسلامی ایران همواره آماده هر گونه گفتگو در این زمینه با ملاحظه همه جوانب جهت احقاق حقوق ملت ایران بوده و هست.

آقای «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن نیز دراین گفت وگو، بار دیگر انتخاب دکتر پزشکیان را تبریک گفت و با آرزوی موفقیت برای وی تصریح کرد: روابط ایران و ژاپن بر دوستی دیرینه میان دو ملت استوار است و مایه خوشحالی خواهد بود که در دوره ریاست جنابعالی نیز بتوانیم با یکدیگر در راستای تقویت و تعمیق روابط فیمابین همکاری‌های سازنده‌ای داشته باشیم.

کیشیدا با بیان اینکه وضعیت غزه مهمترین چالش مشترک امروز جامعه جهانی است، اظهار داشت: ژاپن به طور جدی دیپلماسی فعال خود را برای برقراری آتش‌بس، امدادرسانی به فلسطینیان غزه و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه ادامه خواهد داد و امیدوارم در این مسیر همکاری‌های سازنده و موثری با جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

نخست وزیر ژاپن همچنین با ابراز امیدواری نسبت به احیای توافق هسته ای گفت: جامعه بین‌المللی و از جمله ژاپن انتظار بزرگی از دولت آینده جنابعالی برای تعامل موثر در این راستا دارد. همچنین ژاپن با توجه به دوستی دیرینه با جمهوری اسلامی ایران و نیز روابط نزدیک با ایالات متحده آمریکا آماده ایفای نقش سازنده میان دو طرف برای احیای برجام است.

کیشیدا در پایان گفتگوی خود با دکتر پزشکیان را مفید و معنادار توصیف و ضمن تاکید بر اهمیت تداوم این گفتگوها، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک فرصت دیدار حضوری و نیز سفر به ایران برای وی فراهم شود.

 

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.