فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۶۶۱

سوءقصد به جان ترامپ قربانی گرفت/ رئیس سرویس مخفی آمریکا استعفا کرد

سوءقصد به جان ترامپ قربانی گرفت/ رئیس سرویس مخفی آمریکا استعفا کرد

«کیمبرلی چیتل» رئیس سرویس مخفی آمریکا به دلیل شکست در جلوگیری از سوء قصد به جان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ استعفا داد.

 به گزارش تجارت‌نیوز، رسانه های آمریکایی روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از منابع آگاه گزارش دادند  که کیمبرلی چیتل، رییس سرویس مخفی آمریکا استعفای خود را در بحبوحه نقص های امنیتی مربوط به سوء قصد اخیر به جان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، ارائه کرده است.

 این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که قانون‌گذاران و یک ناظر داخلی دولت جو بایدن تحقیقاتی را در مورد نحوه عملکرد آژانس در مورد تامین امنیت ترامپ و چگونگی تیراندازی یک مرد مسلح به سمت نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در پنسیلوانیا انجام می‌دهند.

 درخواست‌های دو حزبی در کنگره برای استعفای رییس سرویس مخفی و فشار قانونگذاران جمهوری‌خواه برای استیضاح او در چند روز اخیر افزایش یافته بود.  قانونگذاران به ویژه پس از حضور کمبرلی برای شهادت علنی در مقابل کمیته نظارت مجلس در روز دوشنبه، جایی که وی تمایلی به پاسخگویی به بسیاری از سوالات کمیته نداشت، خشمگین شدند.

 در ساعات اولیه پس از  تیراندازی، چیتل تاکید کرده بود که کناره گیری نخواهد کرد.  چیتل در سال ۲۰۲۲ توسط  جو بایدن  رئیس جمهور آمریکا به ریاست سرویس مخفی منصوب شد.

 چیتل هفته گذشته در مصاحبه ای با سی ان ان گفت که این آژانس "تنها مسئول" طراحی و اجرای امنیت در محل سخنرانی ترامپ در پنسیلوانیا بوده است.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.