فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۸۵۴

هانیبال قذافی کیست؟ او امام موسی صدر را کشته؟

هانیبال قذافی کیست؟ او امام موسی صدر را کشته؟

هانیبال قذافی در رابطه با ناپدید شدن امام موسی صدر، رهبر مذهبی و سیاسی شیعه در لبنان که در سال 1978 در لیبی ناپدید شد، ادعا کرده است که او هیچ نقشی در این ماجرا نداشته است.

به گزارش تجارت‌‌نیوز، 

هانیبال معمر قذافی فرزند معمر قذافی، رهبر سابق لیبی است. او در 20 سپتامبر 1975 به دنیا آمد و یکی از اعضای خانواده مشهور قذافی بود که در دوره حکومت پدرش بر لیبی (1969-2011) شناخته شده بودند. هانیبال قذافی پیش از سقوط رژیم پدرش، در زمینه حمل و نقل دریایی فعالیت داشت و به عنوان مدیرعامل شرکت ملی حمل و نقل دریایی لیبی (GNMTC) مشغول به کار بود.

هانیبال قذافی همانند سایر اعضای خانواده‌اش پس از انقلاب 2011 لیبی و سقوط رژیم پدرش، با مشکلات و چالش‌های متعددی مواجه شد. او مدتی به سوریه پناهنده شد و در نهایت در لبنان دستگیر شد. دستگیری او به اتهام‌های مختلفی از جمله دست داشتن در ناپدید شدن امام موسی صدر در سال 1978 صورت گرفت. این موضوع باعث شد که هانیبال به مدت طولانی در بازداشت بماند و وضعیت حقوقی و قانونی او همچنان مبهم باشد.

هانیبال قذافی در رابطه با ناپدید شدن امام موسی صدر، رهبر مذهبی و سیاسی شیعه در لبنان که در سال 1978 در لیبی ناپدید شد، ادعا کرده است که او هیچ نقشی در این ماجرا نداشته و اطلاعات دقیقی درباره آن ندارد. او در مصاحبه‌ها و اظهارات خود بیان کرده که در زمان ناپدید شدن امام موسی صدر کودک بوده و بنابراین از جزئیات و پشت‌پرده‌های این اتفاق بی‌اطلاع است.

هانیبال قذافی، پسر «معمر قذافی» درباره پرونده ناپدید شدن «امام موسی صدر» اظهار کرد: دستگاه قضایی لبنان خواستار دسترسی به هر گونه اطلاعاتی است که می‌تواند به حقیقت درباره پرونده امام موسی صدر کمک کند.

هانیبال قذافی از بازپرس قضایی پرونده امام موسی صدر خواست که اظهارات «وئام وهاب» وزیر اسبق محیط زیست لبنان را، «اطلاعات» درباره این پرونده تلقی کند و به اطلاعاتی که وهاب در اختیار دارد گوش دهد.

وی افزود: اگر اظهارات وهاب نادرست باشد، این اقدام در راستای تلاش برای گمراه کردن روند تحقیقات تلقی می‌شود و اگر صحت اظهارات او ثابت شود، تمام حقیقت را او می‌داند. وئام وهاب پیشتر در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود که اطلاعاتی درباره سرنوشت امام موسی صدر در اختیار دارد و این اطلاعات را در جریان دیدارش با معمر قذافی به دست آورده است، اما برای جلوگیری از مواجه شدن با مشکل نتوانسته این اطلاعات را فاش کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.