فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۴۳۲

زیدآبادی:

رفع فیلتر و کنارگذاشتن گشت ارشاد می‌تواند امید ایجاد کند

رفع فیلتر و کنارگذاشتن گشت ارشاد می‌تواند امید ایجاد کند

احتمال پیروزی ترامپ، شرایط را برای پزشکیان و به طور کلی، ایران سخت می‌کند. ایران در مرحله بغرنجی قرار دارد و برخی اصولگرایان و اصلاح طلبان معتقدند که فرصت برای نجات ایران اندک است. در این بین محدود سازی افراطی‌هایی که مانع تراشی را به عنوان هدف خود در مقابل دولت تعریف کرده‌اند، امری است که نهاد‌های موثر می‌توانند برای کمک به دولت پزشکیان آن را انجام دهد.

به گزارش تجارت نیوز،

احمد زید آبادی، تحلیلگر سیاسی، درباره لزوم همکاری نهاد‌های موثر با دولت پزشکیان باتوجه به بحران‌های سنگین، اظهار داشت: هرکسی در آمریکا به قدرت برسد، چه ترامپ و چه خانم هریس، اوضاع ایران به شکلی است که ادامه وضع موجود غیرممکن است. مثلاً ناترازی انرژی خود را از هر طرف نشان می‌دهد و درحال تبدیل به بحران است. اعتماد مردم در ایران باید جلب شود و به آن‌ها احترام گذاشت تا در حل بحران‌ها کمک دولت باشند. کمک به مردم هم جز با کنار گذاشتن فیلترینگ و طرح نور و مذاکره، امکان‌پذیر نیست. ترامپ در این بین یک مسأله حاشیه‌ای است.

وی در ادامه درباره لزوم همراهی حاکمیت با دولت در این دوره بیان کرد: حاکمیت اگر بخواهد با دولت همراهی نکند، به این معناست که تصمیم گرفته خودش را و ملت را به نابودی بکشاند. همراهی با دولت بخشی از جبر حاکمیت است. به هر حال همه معتقدند که پزشکیان آخرین شانس است. از اصولگرایان تا اصلاح طلبان معتقدند که موفقیت پیروزی پزشکیان آخرین شانس است. حس بقا باعث می‌شود که کارشکن‌ها را کنترل کنند. انتقاد کردن باید وجود داشته باشد، اما کارشکنی صورت نگیرد. نمی‌توان بخشی از حاکمیت باشید و بعد رئیس جمهور را بی اعتبار کنید. مثل کاری که کیهان می‌کند و در حال جوسازی است.

زیدآبادی درباره اساسی‌ترین مسائل دولت در این دوره گفت: مسأله اصلی الان در جامعه ایران، مدیریت منابع آب است که در حال تبدیل به فاجعه است. ما ممکن است با فرونشست تمام کشور مواجه شویم. دومین بحران ناترازی انرژی و محیط زیست است. سومین مسأله اخلاق اجتماعی و بوروکراسی ناکارآمد و غیرتخصصی است. هیچکدام از این‌ها جز از طریق مذاکره امکان‌پذیر نیست. مسائلی مانند رفع فیلتر و کنار گذاشتن طرح نور، یک آغازی است که امید ایجاد شود. این اتفاقات امید ایجاد می‌کند تا مشکلات بینادین را با اعتماد و حمایت مردم حل کنند. این موضوعات هم به یکدیگر گره خورده‌اند و مانند یک زنجیره به هم پیوند خورده‌اند. هم باید روابط خارجی عادی شود و هم فشار اجتماعی را از روی مردم بردارند و دستگاه دولت را اصلاح کنند. برآیند تمام این‌ها، حل مشکلات اصلی کشور می‌شود.

منبع : انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.