فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۹۰۵

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در شمال‌شرق کشور:

هنوز سرکنسول اصلی افغانستان در مشهد معرفی و تایید نشده است

هنوز سرکنسول اصلی افغانستان در مشهد معرفی و تایید نشده است

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در شمال‌شرق کشور گفت: هنوز مسیر قانونی معرفی سرکنسول جدید طی نشده و فردی که اکنون مسئولیت کنسولگری را به عهده گرفته، سرپرست موقت است.

به گزارش تجارت نیوز،

احمد معصومی‌فر در خصوص برخی اخبار مبنی بر واگذاری کنسولگری افغانستان در مشهد به طالبان، اظهار کرد: نمی‌توان گفت کنسولگری افغانستان به طالبان واگذار شده است. ماموریت سرکنسول سابق از مدت‌ها پیش تمام شده بود و قرار بود فردی جدید از سمت افغانستان به ایران معرفی شود. فردی که افغانستان به عنوان سرکنسول جدید این کشور در مشهد معرفی کرد، مطابق با چهارچوب کنوانسیون وین نبود و بر همین اساس وزارت خارجه ایران این فرد را نپذیرفت.

وی افزود: اکنون یکی از کارشناس‌دیپلمات‌های کنسولگری افغانستان به صورت موقت از سمت هیات حاکمه این کشور برای سرپرستی کنسولگری معرفی و مشغول به کار شده است. هنوز مسیر قانونی معرفی سرکنسول جدید طی نشده و فردی که اکنون مسئولیت کنسولگری را به عهده گرفته، سرپرست موقت است. در مراحل بعدی باید فردی در چهارچوب‌های دیپلماتیک از سمت افغانستان معرفی و چنانچه به تایید وزارت خارجه ایران برسد، به عنوان سرکنسول افغانستان در مشهد آغاز به کار کند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.