فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۵۶۸

گفتگوی تلفنی سرپرست وزارت امور خارجه با دبیرکل سازمان ملل متحد

گفتگوی تلفنی سرپرست وزارت امور خارجه با دبیرکل سازمان ملل متحد

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در گفتگوی تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، درخصوص اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس رایزنی و گفتگو کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

علی باقری تاکید کرد: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در تهران علاوه بر تجاوز به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و نقض حاکمیت ملی ایران، موجب به خطر انداختن صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی گردیده و ایران از حق ذاتی خود برای دفاع از خود و اقدام  متقابل در مجازات صهیونیست‌های جنایتکار نخواهد گذشت. 

وی در ادامه این گفتگو به برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای امنیت ملل متحد به درخواست جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اقدام آمریکا و کشورهای اروپایی در جلوگیری از محکومیت ترور اسماعیل هنیه در تهران را تقبیح نمود و تاکید کرد این اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی موجب به خطر انداختن صلح و ثبات منطقه خواهد شد و جامعه بین‌المللی باید برای حفظ صلح و ثبات بین‌المللی در مقابل این رژیم جنایتکار بایستد. 

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه بر برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران جهت محکومیت و مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد. 

آنتوتیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز با اشاره به اینکه طی بیانیه‌ای دو حمله رژیم صهیونیستی در جنوب بیروت و تهران را محکوم کرده است و با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طبق حقوق بین الملل حق دفاع مشروع و دفاع از خود را در قبال نقض امنیت ملی و تمامیت ارضی دارد، نسبت به احتمال وقوع یک جنگ تمام عیار در لبنان و آثار و عواقب آن ابراز نگرانی کرد.

سرپرست وزارت امورخارجه کشورمان در پایان این گفتگو تاکید کرد :جامعه بین‌المللی باید با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جلوی ادامه جنایات این رژیم در غزه را بگیرد و مردم مظلوم این باریکه را از شر باند جنایتکار حاکم در  تل‌آویو نجات دهد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.