خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۰۶۸

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» تشریح کرد:

وزرای پیشنهادی دولت چه خصوصیاتی داشته باشند از مجلس رأی اعتماد نمی‌گیرند؟

وزرای پیشنهادی دولت چه خصوصیاتی داشته باشند از مجلس رأی اعتماد نمی‌گیرند؟

نوری قزلجه، نماینده مجلس، با تاکید به این موضوع که مردم به گفتمان خردورزی، عقلانیت، همگرایی ملی و وفاق ملی، رفع اختلافات، شایسته‌گزینی، عدالت و انصاف رأی دادند افزود: بر اساس جمع این دو گفتمان، اگر کابینه بر مبنای همین‌ها انتخاب شود، طبیعتاً مجلس نیز همراهی می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره خصوصیات وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم و احتمال رأی اعتماد مجلس به این افراد گفت: دو معیار به‌روز داریم، یکی از آنها توصیه‌های رهبر انقلاب است که در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم که اتفاقاً آقای پزشکیان هم حضور داشتند، مطرح کردند. معیار دیگر هم خواست مردم است که البته خیلی با هم تفاوت ندارند و چون به هر حال آقای پزشکیان از مردم رأی گرفته و برای این جایگاه انتخاب شده است باید در کانون توجه قرار گیرد. چون ادبیات‌شان با هم فرق داشت من جدا کردم.

مردم به گفتمان خردورزی، وفاق ملی، شایسته‌گزینی و عدالت رأی دادند

این نماینده مجلس با تاکید بر این موضوع که به هر حال مردم به گفتمان خردورزی، عقلانیت، همگرایی ملی و وفاق ملی، رفع اختلافات، شایسته‌گزینی، عدالت و انصاف رأی دادند افزود: بر اساس جمع این دو گفتمان، اگر کابینه بر مبنای همین‌ها انتخاب شود، طبیعتاً مجلس نیز همراهی می‌کند.

دولت چهاردهم آخرین و به‌روز‌ترین نظر و رأی مردم و مورد تاکید رهبری است

او در ادامه تاکید کرد: این دولت آخرین و به‌روز‌ترین نظر و رأی مردم و مورد تاکید رهبری است، طبیعتاً مجلس هم رأی خواهد داد. اما اگر مواردی خارج از این چارچوب باشد، امکان دارد مجلس واکنش نشان دهد.

اگر زیاد وابسته به جناح خاصی باشند یا موضوعاتی مانند پاکدستی، شایسته‌گزینی و کارآمدی مورد توجه قرار نگیرند، احتمال دارد مجلس به آنها رأی اعتماد ندهد

نوری قزلجه درباره آن دسته از خصوصیات وزرای پیشنهادی که ممکن است موجب شود نمایندگان مجلس به این افراد رأی ندهند توضیح داد: اگر خیلی زیاد وابسته به جناح خاصی باشند یا موضوعاتی مانند پاکدستی، شایسته‌گزینی، کارآمدی و... مورد توجه قرار نگیرند، احتمال دارد مجلس ایرادهایی به این افراد وارد کند یا اصلاً به آنها رأی اعتماد ندهد.

مطمئنم پزشکیان کابینه‌ای را انتخاب و معرفی می‌کند که موجب وفاق ملی شود

نوری قزلجه که بسیاری از او به عنوان رئیس فراکسیون اقلیت مجلس یاد می‌کنند در آخر با اشاره به خصوصیات اخلاقی و رفتاری پزشکیان گفت: برداشتی که من از سبک و سلیقه آقای پزشکیان دارم و بنا بر صحبت‌هایی که در مراسم تنفیذ و تحلیف کردند و تصمیماتی که تا به حال گرفته‌اند، مطمئنم کابینه‌ای را انتخاب و معرفی می‌کنند که اتفاقاً همان هم وفاقی بین مجلس و دولت ایجاد خواهد کرد و ابتدا یک وفاق ملی از بین همین دو قوه آغاز خواهد شد. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.