فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۰۸۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

شهرام دبیری، معاون پارلمانی ناشناخته‌ دولت چهاردهم کیست؟

شهرام دبیری، معاون پارلمانی ناشناخته‌ دولت چهاردهم کیست؟

شهرام دبیری، سیاستمدار تبریزی، حالا باید راه تعامل بین دولت و مجلسی را هموار کند که اکثریت آن را چهره‌های اصولگرا و حتی تندرو تشکیل می‌دهند و عبور دولت چهادرهم از سد آنها در مباحث مختلف تصمیم‌‌گیری با سختی بسیار همراه خواهد بود.

به گزارش تجارت نیوز،

مسعود پزشکیان در چهارمین انتصاب خود شهرام دبیری را به عنوان معاون پارلمانی خود انتخاب کرد.

به جز محمدجواد ظریف و علی طیب‌نیا که از چهره‌های سیاسی و شناخته شده هستند دو انتصاب دیگر پزشکیان از میان قشر پزشک و از چهره‌های کمتر شناخته‌شده، بوده‌اند.

شهرام دبیری کیست؟

اما شهرام دبیری کیست که نهمین رئیس‌جمهوری ایران با آن شرایط سختی که توانسته بر کرسی ریاست جمهوری دولت چهاردهم تکیه بزند، او را لایق پست مهمی چون معاونت پارلمانی دانسته است.

اگرچه دبیری بیشتر یک چهره استانی است و شاید بتوان بدون اغراق عنوان کرد تا به حال پستی در جایگاه ملی نداشته، اما پزشکی با سبقه کاملاً سیاسی در شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی شناخته می‌شود. 

او که از خانواده‌ای نظامی می‌آید، چهار دوره عضویت در شورای شهر کلانشهر تبریز را در کارنامه خود دارد. علاوه بر این اولین دبیر کل حزب رفاه و سلامت آذربایجان شرقی است.

سوابق تخصصی شهرام دبیری

دبیری همچنین استادتمام در دانشگاه تبریز است و مدیر گروهی پزشکی هسته‌ای این دانشگاه که گفته می‌شود موسس آن هم هست را بر عهده دارد.

او عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی تبریز، رئیس «شرکت پزشکان ولیعصر تبریز» و همچنین ایده‌پرداز، مؤسس اولیه و سهام‌دار اصلی بیمارستان ولیعصر تبریز است.

پس از اخذ دکترای پزشکی از دانشگاه تبریز، به عنوان یکی از اولین دانشجویان کشور، دوره تخصصی پزشکی هسته‌ای را در دانشگاه تهران می‌گذراند. پس از آن دوره تکمیلی را در ژاپن طی می‌کند. سال ۱۹۹۱ هم برای یک دوره تخصصی دیگر در زمینه محافظت در برابر پرتوهای هسته‌ای از طرف سازمان انرژی اتمی به کشور شوروی سابق اعزام می‌شود.

اعتماد پزشکیان به دبیری، راهکار تعامل دولت و مجلس

حالا با وجود کارنامه‌ای پربار که البته سمت‌ها و تخصص‌های ملی در آن جایی ندارد، مسعود پزشکیان که به نظر می‌رسد رفاقت دیرینه و اعتماد زیادی به او دارد، سمت معاونت پارلمانی را به او واگذار کرده است. در واقع دبیری، سیاستمدار استانی تبریز حالا باید راه تعامل بین دولت و مجلسی را هموار کند که اکثریت آن را چهره‌های اصولگرا و حتی تندرو تشکیل می‌دهند و عبور دولت چهاردهم از سد آنها در مباحث مختلف تصمیم‌‌گیری با سختی بسیار همراه خواهد بود. 

در بخشی از متن انتصاب شهرام دبیری توسط مسعود پزشکیان آمده است: «امید است با همکاری حوزه امور مجلس دستگاه‌های اجرایی و تعامل با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری مدظله العالی و قانون برنامه توسعه با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم در تحقق اهداف دولت مجدانه بکوشید.»

بر اساس این متن مشخص است که پزشکیان می‌داند که وظیفه مهمی را به او محول کرده است اما اینکه دبیری از عهده آن برآید یا نه به آینده و بعد از نشستن او بر صندلی معاونت پارلمانی بستگی دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.