فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۱۰۳

در دیدار وزیر خارجه اردن با علی باقری چه گذشت؟

در دیدار وزیر خارجه اردن با علی باقری چه گذشت؟

وزیر امور خارجه اردن بعدازظهر امروز با سرپرست وزارت امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی در تهران حضور دارد، امروز (یکشنبه) ۱۴ مرداد ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.وزارت خارجه اردن بعد از اعلام خبر سفر وزیر خارجه این کشور به تهران اعلام کرد که الصفدی در سفر به تهران، حامل پیام عبدالله دوم شاه اردن درباره اوضاع منطقه و روابط دوجانبه برای رئیس‌جمهور ایران مسعود پزشکیان است.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن طی ۴۸ ساعت گذشته دو بار با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه تلفنی گفت‌وگو کرده بود.  باقری پس از این تماس‌های تلفنی با وزرای خارجه مصر و اردن که ظرف این مدت دو بار انجام شده بر عزم جدی ایران برای پاسخگویی به رژیم صهیونیستی در پی ترور اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی حماس تأکید کرد.

اسماعیل هنیه روز چهارشنبه دهم مرداد ماه در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حالی که به عنوان مهمان مراسم تحلیف مسعود پزشکیان در تهران حضور داشت به شهادت رسید.

مقامات ایرانی پس از آن اعلام کردند که پاسخ قاطع و پشیمان کننده‌ای به این رژیم خواهند داد.

علی باقری در اولین گفت‌وگوی تلفنی‌ با وزیر خارجه اردن با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با تجاوز تروریستی در هدف قرار دادن رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، ضمن نقض مقررات بین‌المللی، خط قرمز مهمی را زیر پا گذاشت، گفته بود: به همین جهت بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران قانون و عدالت را بدون هیچ تسامحی درباره این رژیم بدنام و جنایتکار اجرا خواهد کرد.

ایمن الصفدی نیز جنایت رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه در خاک ایران و نقض حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده بود.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.