فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۱۵۳

جمیله علم‌الهدی: اطراف زیارتگاه‌ها زمینه فسادآوری شده است

جمیله علم‌الهدی: اطراف زیارتگاه‌ها زمینه فسادآوری شده است

علم الهدی تاکید کرد: اما امروز مراسم‌های سوگواری نیز تحت تهاجم قرار گرفته‌اند، به طوریکه در اطراف زیارتگاه‌ها و حوزه‌ها، بساط فساد و سرگرمی‌های مبتذل آماده شده است تا این ارزش‌ها تضعیف شوند.

به گزارش تجارت نیوز،

همسر رئیس جمهوری فقید در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسؤولان و اعضای شورای بسیج اساتید کشور در مشهد با بیان اینکه دستاوردهای جمهوری اسلامی تنها محدود به توسعه اقتصادی و صنعتی نیست، گفت: تربیت صدها هزار عارف و شهید که به مقام عالی شهادت نائل شده‌اند، از بزرگترین دستاوردهای این نظام است.

جمیله علم‌الهدی افزود: نظام ولایی که جمهوری اسلامی بر آن تأکید دارد، در مقابل نظام‌های سلطانی و توده‌ای، به عنوان یک رقیب سرسخت مقاومت می‌کند. این نظام به موقعیتی رسیده که باید به جهانیان معرفی شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به عنوان فقیه، فیلسوف سیاسی و عارف بزرگ با ایجاد نظام ولایی، دیدگاهی جدید برای حکمرانی ارائه داد که بر اساس عدالت و انسانیت استوار است.

به گفته علم الهدی، جریان اسلامی با تأسیس نظام سیاسی اجتماعی ولایی، به دنبال برقراری عدالت و آزادی است، امروز می‌توانیم دستاوردهای مادی و توسعه‌های اقتصادی کشور را با دوره طاغوت مقایسه کنیم و ببینیم که چه پیشرفت‌هایی در زمینه‌های علمی، فناوری، رفاه و آسایش مردم حاصل شده است.

جمیله علم‌الهدی با مقایسه نظام ولایی با نظام‌های لیبرال و سوسیالیستی گفت: کشورهای با نظام لیبرال یا سوسیالیستی ممکن است بدون مواجهه با چالش‌های بزرگ به توسعه‌هایی دست یافته باشند، اما نظام ولایی با تمام مشکلات و چالش‌ها، توانسته است به دستاوردهای بزرگی دست یابد و نشان دهد که این نوع حکمرانی قابلیت تحقق عدالت و آزادی واقعی را دارد.

وی اظهار کرد: بدون انقلاب اسلامی ما نمی‌توانستیم به دستاوردهای واقعی دست یابیم، تعالیم قرآن کریم و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به ما می‌آموزد که زندگی دنیوی تنها مرحله‌ای از مسیر سعادت ابدی است و انسان باید در این دنیا به گونه‌ای عمل کند که سعادت و رفاه واقعی را در جهان دیگر به دست آورد.

علم الهدی تأکید کرد: در نظام ولایی، خدا ولی خود را تعیین می‌کند و مردم موظف به تحقق این ولایت هستند. در این نظام برخلاف تصور عموم مردم تنها وظیفه رأی دادن ندارند، بلکه متعهد به اقامه حکومت و عدالت هستند و تربیت و ارتقای شهروندان متعهد در این زمینه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

جمیله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تربیت سیاسی در خانواده پرداخت و گفت: شهید رئیسی عنوان می‌کرد، مردم به من رأی دادند و من نمی‌توانم با فریب، کاری انجام دهم.

وی افزود: در نظم ولایی از درون خانواده و دوران کودکی، ولایت در قلب افراد شکل می‌گیرد. جمهوری اسلامی و به‌ویژه تربیت سیاسی در ایران، به برکت وجود خانواده موفق‌ترین است.

به گفته علم الهدی، اگر از من به عنوان یک کارشناس تعلیم و تربیت بپرسید، کدام بخش از سنت‌های تعلیم و تربیت مهم‌تر است، قطعاً پاسخ خواهم داد تربیت سیاسی. مفهوم ولایت از خانواده آغاز می‌شود.

جمیله علم‌الهدی بیان کرد: اگر کسی در خانواده مفهوم پدر را درک کند و ولایت را بیاموزد، می‌تواند در نظام ولایی هم آن را درک کند. ولایت به معنای درک جایگاه پدر، مادر، برادر، خواهر و دیگر اعضای خانواده است.

وی تأکید کرد: در نظم ولایی، تربیت از پایین به بالا است و در محیطی عاطفی مانند خانواده و نه در محیط‌های اداری مانند مدرسه یا دانشگاه شکل می‌گیرد.

علم الهدی با بیان اینکه نقش مادران در تبیین ولایت بسیار مهم است، افزود: مادران به کودکان معنای پدر، برادر، خواهر و مادر را آموزش می‌دهند و ارزش‌های سیاسی را در محیط خانواده معنا می‌کنند.

جمیله علم‌الهدی با اشاره به نقش مقاومت و تربیت سیاسی در مقابل فتنه‌های فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: جوانان ما باید در برابر هر ظلم و فسادی مقاومت کنند، شهیدان رئیسی و سلیمانی به عنوان معلمان مبارزه و مقاومت، نقش بسزایی در تربیت نسل آینده دارند.

وی به اهمیت مراسم‌های دینی مانند عاشورا و اربعین اشاره کرد و گفت: ما به‌عنوان یک نمونه موفق، همچنان مراسم عاشورا و اربعین را داریم که توانسته‌اند ولایت را تقویت کنند، کودکان قبل از اینکه با خداوند آشنا شوند، با امام حسین (ع) آشنا می‌شوند و این محبت باعث تقویت ارزش‌های دینی می‌شود.

علم الهدی تاکید کرد: اما امروز مراسم‌های سوگواری نیز تحت تهاجم قرار گرفته‌اند، به طوریکه در اطراف زیارتگاه‌ها و حوزه‌ها، بساط فساد و سرگرمی‌های مبتذل آماده شده است تا این ارزش‌ها تضعیف شوند.

به گفته همسر رئیس جمهوری فقید این تهدیدهای داخلی بزرگ‌تر از تهدیدهای خارجی هستند و ما باید با تقویت روابط خانوادگی و ارزش‌های دینی در برابر این تهدیدات مقاومت کنیم.

همایش بزرگ بسیج اساتید دانشگاه های سراسر کشور امروز در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت در مشهد برگزار شد.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.