فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۵۳۳

روح‌الله متفکر آزاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

وزارت نفت نباید جولانگاه جریانات سیاسی باشد / وزیر نفت باید تحول‌گرا، خوش‌سابقه و کارشناس باشد

فردی که به عنوان وزیر نفت معرفی می‌شود باید به حوزه نفت و گاز تسلط داشته باشد

وزارت نفت نباید جولانگاه جریانات سیاسی باشد / وزیر نفت باید تحول‌گرا، خوش‌سابقه و کارشناس باشد

عضو هیات‌رئیسه مجلس با تاکید بر اهمیت جایگاه وزارت نفت در کشور بیان کرد: مواردی که مطرح شد هم به تخصص و هم به تعهد نیاز دارد و فردی که معرفی می‌شود باید کاملاً متعهد و مقید به نظام و کشور باشد. این وزارتخانه هسته استراتژیکی برای کشور است لذا معتقدم که نباید جولانگاه جریانات سیاسی باشد و وزیر نفت باید کار کارشناسی انجام دهد.

به گزارش تجارت نیوز،

روح‌الله متفکر آزاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درباره خصوصیات وزیر پیشنهادی نفت که قرار است از طرف دولت چهاردهم معرفی شود، به تجارت‌نیوز گفت: فردی که به عنوان وزیر نفت معرفی می‌شود باید به حوزه نفت و گاز تسلط داشته باشد؛ یعنی از بدنه آن حوزه شناخت کافی داشته باشد.

وزیر نفت باید برای موضوع جدی ناترازی انرژی برنامه دقیق داشته باشد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این موضوع که بحث ناترازی انرژی موضوعی جدی است و در حال، آینده میان‌مدت و آینده بلندمدت گریبان‌گیر کشور خواهد بود، افزود: تلاش‌های خوبی در دولت شهید رئیسی برای این مساله آغاز شد. وزیر نفت باید بتواند یا همین برنامه را ادامه دهد، یا برنامه دقیق و تلاش‌های جدیدی را اعلام کند تا بتواند ناترازی‌های مربوطه را جبران کند.

وزیر نفت باید هم تولید را حفظ کند و ارتقا دهد و هم صادرات را نگه دارد

عضو هیات ‌رئیسه مجلس دوازدهم با تاکید بر لزوم ساماندهی صادرات و واردات محصولات نفتی عنوان کرد: سیستم تولید و صادرات نفت برای ما موضوعیت دارد، فردی که معرفی می‌شود باید توانایی این را داشته باشد که هم تولید را حفظ کند و ارتقا دهد و هم صادرات را نگه دارد.

وزیر نفت باید برای هر شرایطی سناریوی فروش داشته باشد

متفکر آزاد تاکید کرد: وزیر نفت باید برای هر وضعیتی سناریو داشته باشد؛ یعنی بر اساس شرایط داخلی و بین‌المللی سناریوی فروش نفت را روی میز داشته باشد و از هیچ شرایطی غافلگیر نشود. 

وزارت نفت هسته استراتژیکی برای کشور است؛ نباید جولانگاه جریانات سیاسی باشد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اهمیت جایگاه وزارت نفت در کشور بیان کرد: مواردی که مطرح شد هم به تخصص و هم به تعهد نیاز دارد و فردی که معرفی می‌شود باید کاملاً متعهد و مقید به نظام و کشور باشد. این وزارتخانه هسته استراتژیکی برای کشور است لذا معتقدم که نباید جولانگاه جریانات سیاسی باشد و وزیر نفت باید کار کارشناسی انجام دهد.

وزیر نفت باید جوان، تحول‌خواه و با تجربه باشد

عضو هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به شرایط سنی وزیر پیشنهادی ادامه داد: به نظر من وزیر باید بتواند تجربه و انرژی را با هم تلفیق کند؛ یعنی وزیری باشد که جوان، تحول‌خواه و با تجربه باشد و اینها باید در کنار همدیگر قرار بگیرد.

وزیر نفت باید حال کار کردن داشته باشد / وزیر باید از مشکلات و چالش‌های این حوزه اطلاع کافی داشته باشد 

این نماینده مجلس افزود: فکر می‌کنم باید وزیری باشد که حال حرکت کردن را داشته باشد و در عین حال تحول‌گرا باشد و از مشکلات و چالش‌های این حوزه اطلاع کافی داشته باشد و خوش‌سابقه باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.