فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۹۰۳

شریعتی کافر است و هاشمی ملعون !

شریعتی کافر است و هاشمی ملعون !

روش بهشتی کینه افزایی نبود. حتی در برابر رهبر حزب توده با ملایمت سخن گفت و او را مات کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

محمد مهاجری نوشت:

کلیپی منتشر شده است از آیت‌الله غلامرضا فیاضی، نماینده 75ساله مجلس خبرگان، عضو محترم جامعه مدرسین و نیز عضو موسسه مرحوم آیت الله مصباح.

جناب آقای فیاضی در این ویدئو که معلوم نیست متعلق به چه زمانی است، دکتر علی‌شریعتی را کافر و آقای هاشمی رفسنجانی را ملعون معرفی می کند.  و البته آقای سیدمحمدخاتمی را نیز بی‌نصیب نمی گذارد.

سخن بر سر دیدگاه جناب فیاضی در باره دکتر شریعتی نیست. وقتی مرحوم آیت الله مصباح، چنین دیدگاهی را در باره شریعتی داشت، تکرارش توسط آقای فیاضی عضو موسسه ایشان چیز بعیدی نیست. هرچند مرحوم شهید دکتربهشتی در این موضوع دیدگاه دیگری داشت که اتفاقا مشابه نگاه آیت‌الله خامنه‌ای بود. مرحوم آقای هاشمی نیز با وجود اختلاف دیدگاههایی که با مقام معظم رهبری داشت، هرگز از سوی ایشان لعن نشد.

سخن بر سر روشی است که هر مخالف سیاسی و اعتقادی را کافر و ملعون می‌خواند. با پوزش از جناب آقای فیاضی ناگزیرم عرض کنم این روش دقیقا همان است که نه فقط طالبان که داعش نیز بر آن عمل می‌کند و همه غیرخودی‌ها از جمله شیعیان و نیز از جمله خود آقای فیاض را کافر می داند! آیا چنین شیوه ای نسبتی با آموزه های پیامبر،امام علی، امام صادق و بزرگان دین ما دارد؟

نشستن بر جای خدا، وکافر و ملحد و ملعون خواندن این و آن ، همان تفکر گروه فرقان است که شهیدمطهری را به قتلگاه برد و دست برقضا شبیه اندیشه منافقین است که دست‌شان را به خونهای بسیاری آلوده کرد.

به یقین، نگاه جنای آقای فیاضی هیچ نسبتی با منافقین و فرقان ندارد، اما خروجی دیدگاه ایشان به لحاظ تئوری شبیه آنهاست و در شرایط کنونی کشور نه تنها به جذب افراد به دین نمی شود بلکه می تواند به "یخرجون من دین الله افواجا"! منجر شود.

توصیه ام به عنوان یک ارادتمند به روحانیت آن است که جناب ایشان، نظر نوه‌های خود و همسن و سالهای آنها را که احیانا در سنین 18تا25 سال هستند جویا شود و نیز از جوانهایی که به راحتی در مسجد و دانشگاه قابل دسترسی‌اند جویا شود و صریحا از آنها بخواهد که بگویند با این طرز سخن گفتن، چه چیزی به سبد دین‌شان اضافه می‌شود؟

به جای لعن و طعن و نفرین و تکفیر، می توان شریعتی و هاشمی و خاتمی را به گونه " جادلهم بالتی هی احسن" نقد کرد و با بیان علمی ، تندترین انتقادات را به آنها ایراد نمود.

روش بهشتی کینه افزایی نبود. حتی در برابر رهبر حزب توده با ملایمت سخن گفت و او را مات کرد.

آقای فیاض هم البته مشاهده کنندگان ویدیوی اخیر را مات کرد، اما این کجا و آن کجا؟

خواستم آقای فیاضی را برای سخنانش به استغفار سفارش کنم اما دیدم برای فردی چون‌من، غلط زیادی است در محضر آیت الله!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.