فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۶۱۰

کدام یک از وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از سد مجلس عبور می کنند؟

کدام یک از وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از سد مجلس عبور می کنند؟

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به نظر می‌رسد احتمالاً دو یا سه گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم نتوانند از سد مجلس عبور کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

احمد راستینه با اشاره به ترکیب وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، اظهار کرد: برخی از گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌ها از مجلس رأی اعتماد خواهند گرفت. با توجه به شناختی که وجود دارد، باید بگویم که برخی از افراد پیشنهادی در کابینه از تجارب لازم برخوردار هستند.

وی در ارزیابی از معرفی احمد دنیامالی، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، گفت: به نظر می‌رسد گزینه معرفی شده به مجلس برای این وزارتخانه بتواند رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را با توجه به برنامه‌ها، اشراف کاری، سابقه و تجارب خود در بخش‌های مختلف جلب کند. دنیامالی نگاه ویژه‌ای به توسعه ورزش قهرمانی بر اساس سند آمایش سرزمینی دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره معرفی سید عباس صالحی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معرفی محمدرضا صالحی امیری برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: باید برنامه وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی و سپس صحن مجلس شورای اسلامی بررسی شود و کمیسیون فرهنگی نیز بعد از اتمام بررسی‌های خود، نتیجه ارزیابی‌هایش را اعلام می‌کند.

وزرای پیشنهادی باید برای عبور از چالش‌های فرهنگی برنامه داشته باشند

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما با چالش‌های جدی در حوزه فرهنگ و میراث فرهنگی و گردشگری روبرو هستیم که برای رفع این چالش‌ها، ارائه برنامه‌ای قوی و نقطه نظرات دقیق متناسب با برنامه هفتم توسعه مورد نظر است، لذا صبر می‌کنیم تا وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم برنامه‌های خود را در کمیسیون‌ها و صحن مجلس ارائه دهند و با انطباق برنامه‌های آنان با اسناد بالادستی و بررسی راهکارهای آنان برای عبور از چالش‌های کشور، نظرات نهایی خود را اعلام کنیم.

راستینه در ارزیابی کابینه پیشنهادی با تأکیدات پزشکیان مبنی بر اینکه در تعیین اعضای دولت مسائلی مانند فراجناحی بودن و تقویت کننده وفاق ملی را لحاظ خواهد کرد، گفت: طبیعتاً یکی از شعارهای همه رؤسای جمهور در ادوار مختلف همین نگاه وفاق در تشکیل کابینه بوده است.

نمی‌توان درباره کابینه پیشنهادی پزشکیان عنوان «فراجناحی» را به کار برد

وی ادامه داد: آنچه در لیست پیشنهادی پزشکیان دیده می‌شود، نشان می‌دهد که افرادی از سلایق مختلف سیاسی در آن حضور دارند. البته نمی‌توانم اصطلاح «فراجناحی» را برای این کابینه پیشنهادی به کار ببرم، اما به نظر می‌رسد در برخی از بخش‌ها، پزشکیان تلاش کرده است تا برای برخی از گزینه‌ها، از سلایق دیگر گروه‌های سیاسی هم استفاده کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقاداتی که به میانگین سنی بالای کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم وارد شده است، اظهار کرد: می‌توانست گزینه‌های پیشنهادی دولت چهاردهم جوان‌تر باشند، چرا که دولت جوان حزب اللهی راه علاج کشور است، اما به هر حال به پیشنهادات رئیس جمهور احترام می‌گذاریم و گزینه‌های پیشنهادی را در موعد خودش بررسی دقیق خواهیم کرد.

راستینه در پاسخ به این سوال که به نظر شما چند درصد از کابینه پیشنهادی پزشکیان می‌توانند از مجلس رأی اعتماد بگیرند، گفت: الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد، اما به نظر می‌رسد احتمالاً دو یا سه گزینه پیشنهادی دولت نتوانند از سد مجلس عبور کنند و رأی اعتماد بگیرند.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.