فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۸۱۷

ایران در نامه ای به سازمان ملل: آمریکا حامی اصلی تروریسم در منطقه است

ایران در نامه ای به سازمان ملل: آمریکا حامی اصلی تروریسم در منطقه است

ایران در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا، حامی و مروج اصلی تروریسم هم در منطقه و هم در سطح بین‌المللی است.

به گزارش تجارت نیوز،

در پی نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد مورخ ۸ اوت ۲۰۲۴ با موضوع «تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اعمال تروریستی» ایران در نامه ای به شورای امنیت اعتراض کرد.

در متن این نامه آمده است:

«در طول نشست مذکور، نماینده ایالات متحده آمریکا، در پاسخ به اظهارات نماینده فدراسیون روسیه، با انحراف از دستورکار جلسه، اتهاماتی بی‌اساس، گمراه‌کننده و نادرست علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمایت از تروریسم در منطقه مطرح نمود.

جمهوری اسلامی ایران قویاً این اتهامات بی‌اساس و رفتار غیرمسئولانه نماینده ایالات متحده آمریکا را رد و محکوم می‌کند. پرواضح است که ایالات متحده آمریکا، نه جمهوری اسلامی ایران، حامی و مروج اصلی تروریسم هم در منطقه و هم در سطح بین‌المللی است.

مضحک و خجالت‌آور است که ایالات متحده آمریکا در حالی جمهوری اسلامی ایران را متهم می‌کند که خود همزمان به‌عنوان حامی سرسخت رژیم اسرائیل، از نسل‌کشی این رژیم حمایت می‌کند و مقادیر زیادی تسلیحات در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده تا با ادامه ترور و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین، از جمله کودکان و زنان، خونریزی و وحشت را در نوار غزه طولانی‌تر کنند.

آخرین جنایت رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان بی‌پناه در مدرسه التابعین در مرکز شهر غزه در تاریخ ۱۰ اوت ۲۰۲۴ که منجر به شهادت حداقل ۱۰۰ نفر از مردم بی‌گناه فلسطین، از جمله کودکان و زنان، گردید، نتیجه همین حمایت بی‌چون و چرای ایالات متحده آمریکا است.

علاوه بر این، حمایت ایالات متحده آمریکا از گروه‌های تروریستی فهرست‌شده توسط سازمان ملل متحد مانند جبهه النصره در مناطق تحت اشغال خود در جمهوری عربی سوریه، نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد، حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت بوده و گواه دیگری بر این واقعیت است که ایالات متحده آمریکا حامی اصلی تروریسم در منطقه است.

با چنین سابقه تاریکی، ایالات متحده هیچ جایگاهی برای ایراد اتهام یا موعظه سایر اعضای سازمان ملل متحد ندارد.

موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به‌عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع گردد.

احترامات فائقه را تجدید می‌نماید.»

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.