خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۸۲۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

حاشیه و متن دومین روز بررسی وزرای کابینه دولت چهاردهم + عکس و ویدئو

حاشیه و متن دومین روز بررسی وزرای کابینه دولت چهاردهم + عکس و ویدئو

امروز در دومین روز بررسی صلاحیت وزرای دولت پزشکیان، نمایندگان کار خود را با بررسی صلاحیت وزارت اطلاعات آغاز کردند.

به گزارش تجارت نیوز،

امروز دومین روز بررسی صلاحیت وزرای کابینه دولت چهاردهم است. نمایندگان اولین دستور کار خود را با بررسی صلاحیت وزیر اطلاعات آغاز کرده‌اند.

کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گزارش‌های خود را در صحن علنی قرائت کردند و هر دو کمیسیون موافقت خود را با وزارت اسماعیل خطیب اعلام کردند.

جباری، نماینده موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات: «خطیب» به هیچ حزب، گروه و جریانی تعلق ندارد

احمد جباری، نماینده بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی اطلاعات را از برجسته‌ترین و باتجربه‌ترین شخصیت‌ها دانست و گفت که آقای خطیب یک شخصیت فراجناحی است که به هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی تعلق ندارد.

احمد جباری گفت:‌ در برهه حساس و خطیری از تاریخ منطقه و مقابله با استکبار و صهیونیست‌ها قرار داریم که با جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم مصادف شده است.

وی وزارت اطلاعات را یکی از وزراتخانه‌های مهم و حساس کشور دانست و اظهار کرد که وزارت اطلاعات از امنیت جامعه و کشور و امنیت اقتصادی و اجتماعی و توسعه و بالندگی کشور دفاع می‌کند.

نماینده بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای خطیب شخصیتی فراجناحی است و به هیچ حزب و گروه و جریان سیاسی تعلق ندارد که دیدگاه‌ها و عملکردش موید آن است.

زارعی، نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات: به خطیب رای منفی می‌دهم اما رای من نمادین است

مجتبی زارعی، نماینده مردم تهران در مجلس، در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: من به وزیر پیشنهادی اطلاعات رای منفی می‌دهم اما رای من نمادین است.

او گفت: رئیس جمهور اصلاح طلب و صادق ما به اصلاح طلبان تشکیلاتی بدهکار نیست بلکه به امیرالمومنین بدهکار است؛ نه در شعار و نه در سبد رای به اصلاح طلبان تشکیلاتی بدهکار نیست. دکتر پزشکیان گفته من اصولگرا هستم اصولی که به حق و عدل ختم می‌شود؛ با این دلیل من بر لبان و دستان آقای پزشکیان بوسه می‌زنم که نه برای ساخت جامعه مدنی، به جامعه مدنی غربی بلکه به جامعه مدنی علوی ارجاع کرده است.

وی با بیان اینکه «من به وزیر پیشنهادی اطلاعات رای منفی می‌دهم اما رای من نمادین است»، عنوان کرد: من اینجا نمی‌خواهم درباره عظمت دستگاه اطلاعاتی صحبت کنم اما امروز یک جهاد تبیین دارم؛ ضمناً هیچ یک از نمایندگان را دعوت به رای ندادن به آقای خطیب نمی‌کنم.

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که آیا دستگاه اطلاعاتی شکست نداشته؟ عنوان کرد: داشته اما پیروزی‌های دستگاه اطلاعاتی بر ناکامی‌ها و شکست‌های آن غلبه دارد.

زارعی عنوان کرد: امام خامنه‌ای ۱۲ معیار برای کابینه دادند و سیاست اقدام این ۱۲ معیار را نیز اعلام کردند؛ ایشان فرمودند که مجلس با دولت همکاری کند و دولت حساسیت‌های مجلس را در نظر بگیرد.

این نماینده مجلس همچنین عنوان کرد: درود بر آقای رئیس جمهور که به یک فرد اجتماعی در وزارت کشور توجه کرده است؛ آیا اگر آقای رئیس جمهور یک فردی را که بیسیم به دست جامعه را مورد تحریک قرار می‌داده، به جای آقای مومنی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور قرار می‌داد، خوب بود؟

خطیب: وزارت اطلاعات مطابق برنامه هفتم توسعه‌ برنامه‌های خود را ادامه خواهد داد

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: مطابق برنامه هفتم توسعه برنامه‌های خود را در وزارت اطلاعات از جمله مشارکت در تامین اشراف اطلاعاتی و طرح جامع پایش اطلاعاتی کشور و تامین نیازمندی‌های اطلاعاتی نهادها و کمک به هوشمند سازی دولت الکترونیک ادامه خواهم داد.

سید اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات در جریان جلسه علنی امروز مجلس درباره برنامه های خود برای این وزارتخانه گفت: تولید اطلاعات و مشارکت در تامین امنیت ملی دو وظیفه ذاتی وزارت اطلاعات به حساب می‌آید. همچنین مطابق برنامه هفتم توسعه برنامه های خود را در وزارت اطلاعات از جمله مشارکت در تامین اشراف اطلاعاتی و طرح جامع پایش اطلاعاتی کشور و تامین نیازمندی‌های اطلاعاتی نهادها و کمک به هوشمند سازی دولت الکترونیک ادامه خواهم داد.

خطیب: امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که امنیت کشور مورد اعتراف دوست و دشمن است

سیداسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات در صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه بر اساس قانون تاسیس وزارت اطلاعات تولید اطلاعات و مشارکت در امنیت ملی دو وظیفه اصلی این وزارتخانه به شمار می‌رود، تاکید کرد: امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که امنیت کشور مورد اعتراف دوست و دشمن است.

موافقت کمیسیون اقتصادی با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی خبر داد.

فاطمه مقصودی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون اقتصادی درباره عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی را قرائت کرد.

صمصامی، مخالف گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد: همتی از متهمین چای دبش است

صمصامی، مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: آقای همتی از متهمین چای دبش است که دولت شهید رئیسی را متهم کرده است.

این گزارش در حال تکمیل است ...

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.