فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۱۸۷

امیرحسین ثابتی امروز هم در مجلس حاشیه ساز شد!

امیرحسین ثابتی امروز هم در مجلس حاشیه ساز شد!

در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت امروز بار دیگر امیرحسین ثابتی حاشیه‌ساز شد.

به گزارش تجارت نیوز،

ثابتی که دو روز گذشته مخالفتش با عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه، حاشیه‌ساز شده بود، امروز بار دیگر با اصرار بر اخطار ۷۵ قانون اساسی مورد توجه قرار گرفت. 

این نماینده مجلس دیروز با طرح انتقادهای تند و تیزی به عراقچی موجب شد که وزیر امور خارجه پیشنهادی هم در پاسخ به انتقادهایش بگوید: «من نمی‌گویم مرگ بر وطنی که هموطنم عراقچی است. من می‌گویم جانم فدای وطنی که فردی منتقد، ولایت‌پذیری مجلس را هم زیر سوال می‌برد». همین پاسخ عراقچی موجب شد که ثابتی امروز دو بار درخواست اخطار قانون اساسی بدهد. 

ثابتی یک بار در نوبت صبح درخواست کرد که محمدباقر قالیباف، رئیس‌ مجلس تاکید کرد که اخطار او براساس آیین‌نامه داخلی مجلس باید درباره دستور کار باشد.

پس از آن ثابتی در نوبت بعدازظهر درخواست تذکر آیین‌نامه داخلی داد، اما بعد از لحظاتی از صحبت کردنش مشخص شد که می‌خواهد درباره همان موضوع عراقچی صحبت کند. او گفت که من صحبت‌های تخصصی کرده‌ام اما عراقچی به من و مجلس توهین کرده است.

قالیباف در ادامه و بعد از مشخص شدن فحوای کلام او تاکید کرد که شما باید درباره دستور کار امروز صحبت کنید. این در حالی است که شما در حال صحبت کردن درباره دستور کار روز گذشته هستید. 

رئیس مجلس در ادامه تاکید کرد که شما باید تذکر آیین‌نامه‌ای به هیات رئیسه بدهید در حالی که همان اخطار اصل ۷۵ را در قالب تذکر مطرح می‌کنید. 

قالیباف در ادامه افزود: در ضمن ما این بحث را در هیات رئیسه بررسی کرده‌ایم و صحبت‌های ایشان مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی نمی‌شود. خواهش می‌کنم از این بحث عبور کنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.