فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۷۳۴

رحمت‌الله نوروزی، نماینده مجلس دوازدهم، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

دولت جدید برای ناترازی برق و مشکلات کشاورزان فکر اساسی کند/ رمز خودکفایی توجه به حوزه‌‌های زیرساختی و رفع دغدغه کشاورزان است

امنیت غذایی برای کشور ما یک موضوع جدی است

دولت جدید برای ناترازی برق و مشکلات کشاورزان فکر اساسی کند/ رمز خودکفایی توجه به حوزه‌‌های زیرساختی و رفع دغدغه کشاورزان است

نوروزی، نماینده مجلس، تاکید کرد: باید همه تلاش خود را برای خودکفایی انجام دهیم و رمز خودکفایی هم این است که توجه جدی به حوزه زیرساختی داشته باشیم تا کشاورزان دغدغه نداشته باشند.

به گزارش تجارت نیوز،

رحمت‌الله نوروزی، نماینده مجلس دوازدهم، درباره ناترازی‌های برق و آسیب‌هایی که برای صنعت کشاورزی به وجود آورده است، به تجارت‌نیوز گفت: اولاً باید بر این موضوع تاکید کنم که ما در گذشته در حوزه برق کوتاهی و قصور داشته‌ایم. در حال حاضر ما ناترازی برق داریم و چیزی حدود ۷۸ هزار مگاوات نیاز برق کشور است که حدود ۶۳ تا ۶۴ هزار مگاوات بیشتر تولید نداریم.

قطع برق در مناطقی که معیشت مردم به کشاورزی وابسته است مشکل‌‌‌ساز شده

نماینده علی‌آباد کتول با اشاره به قطعی برق پمپ‌های آب کشاورزی تاکید کرد: مناطقی مانند مناطق شمال کشور که معیشت اکثر مردم با کشاورزی تامین می‌شود با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند. روزی ۶ تا ۸ ساعت برق پمپ‌های آب قطع می‌شود و زندگی این افراد را مختل کرده است.

قطعی‌های مکرر پمپ‌های آب را می‌سوزاند/ تعمیر و راه‌اندازی مجدد پمپ‌ها هزینه سنگینی برای کشاورزان دارد/ کم‌آبی تناژ محصولات را پایین می‌آورد

نوروزی در ادامه توضیح داد: صرفاً هم بحث قطع کردن پمپ‌های آب مطرح نیست، این قطعی‌های مکرر روی پمپ‌های آب هم تاثیر می‌گذارد و برخی پمپ‌ها شن بالا می‌آورد و برخی می‌سوزد. تعمیر و راه‌اندازی مجدد این پمپ‌های آب علاوه بر هزینه سنگینی که به کشاورزان تحمیل می‌کند، برای مدت زمانی هم زراعت‌شان بی‌آبی می‌کشد و این روی محصول نهایی و پایین آمدن تناژ آن تاثیر دارد.

هنوز پول کلزا و گندم کشاورزان پرداخت نشده است/ کشاورزان ناراضی و گلایه‌مند هستند

این نماینده مجلس با بیان اینکه گلایه‌مندی زیاد است به پرداخت نشدن پول کلزا و گندم کشاورزان و برخی دیگر از محصولات اشاره کرد و گفت: همه این موارد نارضایتی‌هایی را برای کشاورزان به وجود آورده است و تا آنجا که من اطلاع دارم این موضوعات عمومی و مربوط به همه کشور است.

دولت جدید برای ناترازی برق و مشکلات کشاورزان فکر اساسی کند

او درباره کارهایی که با روی کار آمدن دولت جدید در این حوزه می‌توان انجام داد، عنوان کرد: انتظار داریم دولت جدید فکری اساسی برای حل این مشکلات کند، هم برای ناترازی برق و هم مشکلات زیادی که این روزها کشاورزان با آن مواجه هستند.

امنیت غذایی برای کشور ما یک موضوع جدی است/ رمز خودکفایی توجه جدی به حوزه‌ زیرساختی است تا کشاورزان دغدغه نداشته باشند

نوروزی همچنین با اشاره به اهمیت بحث امنیت غذایی در کشور، تاکید کرد: امنیت غذایی یک موضوع جدی است که هم مورد تاکید امام (ره) بوده و هم مورد تاکید رهبر انقلاب است. جنگ اوکراین و روسیه هم ثابت کرد که امنیت غذایی یک مقوله جدی برای هر کشوری است از جمله ما. بر همین اساس باید همه تلاش خود را برای خودکفایی انجام دهیم و رمز خودکفایی هم این است که توجه جدی به حوزه زیرساختی داشته باشیم تا کشاورزان دغدغه نداشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.