فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۲۱۱

عبدالغفور امان‌زاده، عضو ناظر مجلس در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» خبر داد:

جزئیات تازه از جلسه تعیین نرخ تضمینی گندم / با پادرمیانی رئیس‌جمهور قیمت گندم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان شد

حقوق کشاورزان با این قیمت تضییع شده است

جزئیات تازه از جلسه تعیین نرخ تضمینی گندم / با پادرمیانی رئیس‌جمهور قیمت گندم 20 هزار و 500 تومان شد

عضو ناظر مجلس در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی درباره ماجرای پادرمیانی مسعود پزشکیان برای تعیین قیمت تضمینی گندم توضیح داد: گویا روز قبل از جلسه آقای پزشکیان با وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی و مدیر سازمان برنامه و بودجه جلسه داشته است. با توجه به پیچیدگی اقتصادی‌ای که در حال حاضر دولت با آن روبه‌روست و نمی‌توانسته قیمت را زیاد بالا ببرد، با پادرمیانی و مجوز رئیس‌جمهور هزار تومان به قیمت پیشنهادی دولت اضافه و همان هم تصویب شد.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت تضمینی گندم عصر روز گذشته با حضور نمایندگان دولت، بخش خصوصی و نماینده گندمکاران بعد از حدود دو ماه تاخیر تصویب و تعیین شد. با وجود این، قیمت تضمینی 20 هزار و 500 تومان، اعتراض جامعه کشاورزان و گندمکاران را در پی داشته است.

عبدالغفور امان‌زاده، عضو ناظر مجلس در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی که در جلسه تعیین قیمت تضمینی گندم حضور داشته است، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز جزئیاتی از این جلسه را برای مخاطبان توضیح داد.

جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی سه تا چهار ساعت طول کشید

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به این موضوع که بحث در جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی برای تعیین قیمت تضمینی گندم طولانی بود و سه تا چهار ساعت طول کشید گفت: هزینه‌ها به صورت استانی، دیم و آبی بودن محصول بررسی شد؛ نهایتاً یک آنالیز قیمت به دست آمد و این قیمت با حضور اعضای حاضر به بحث گذاشته شد.

این نماینده مجلس درباره اعضای حاضر در جلسه توضیح داد: در جلسه نمایندگانی از نظام مهندسی، نظام صنفی، بنیاد گندمکاران، دو سه نفر از خبرگان کشاورزان، وزیر اقتصاد، رئیس برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی و دو نفر نماینده ناظر از مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و عدد به‌دست‌آمده به بحث گذاشته شد. 

دولت، بخش خصوصی و نماینده گندم‌کاران هر کدام آنالیز قیمت خود را از گندم داشتند/ پیشنهاد دولت برای قیمت تضمینی گندم حدود 19 هزار تومان بود

امان‌زاده با بیان این نکته که دولت، نمایندگان بخش خصوصی و نماینده گندمکاران هر کدام آنالیز قیمت خود را داشتند افزود: در جلسه تعیین قیمت تضمینی گندم قیمت اعلامی دولت حدود 19 هزار تومان بود، پیشنهاد کشاورزان حدود 25 هزار تومان بود، در نهایت با چکش‌کاری و تعاملاتی که انجام شد و پادرمیانی رئیس‌جمهور، قیمت 20 هزار و 500 تومان تعیین شد. 

روز قبل از جلسه پزشکیان با وزرای اقتصاد، جهاد کشاورزی و مدیر سازمان برنامه جلسه داشته است/ با مجوز رئیس‌جمهور هزار تومان به قیمت پیشنهادی دولت اضافه شد

عضو ناظر مجلس در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی درباره ماجرای پادرمیانی مسعود پزشکیان برای تعیین قیمت تضمینی گندم توضیح داد: گویا روز قبل از جلسه آقای پزشکیان با وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی و مدیر سازمان برنامه و بودجه جلسه داشته است. با توجه به پیچیدگی اقتصادی‌ای که در حال حاضر دولت با آن روبه‌روست و نمی‌توانسته قیمت را زیاد بالا ببرد، با پادرمیانی و مجوز رئیس‌جمهور هزار تومان به قیمت پیشنهادی دولت اضافه و همان هم تصویب شد. 

حقوق کشاورزان با این قیمت تضییع شده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: اگرچه حقوق کشاورزان با این قیمت تضییع شده است اما به هر حال باید هم هوای کشاورزان را داشت و هم هوای دولت را، بنابراین تصمیم بر این شد که با همین قیمت کمتر متعارف اعضا قانع شوند.

قرار شد دولت از طریق وام‌های کم‌بهره و بیمه، کشاورزان را حمایت کند

امان‌زاده افزود: با توجه به شرایط فعلی دولت قرار بر این شد که دولت در موارد دیگر از کشاورزان حمایت کند؛ مثلاً در پرداخت وام‌های کم‌بهره و بیمه کمک کند تا بخشی از قیمت پایین گندم جبران شود.

نماینده گندمکاران از قیمت مصوب‌شده رضایت نداشت

این نماینده مجلس در پایان درباره واکنش نماینده گندمکاران و خبر نارضایتی او از قیمت تضمینی تعیین‌شده گفت: نماینده گندمکاران از قیمت مصوب‌شده رضایت نداشت و چانه‌زنی می‌کرد. نمی‌دانم در نهایت نماینده گندمکاران مصوبه را امضا کرد یا نه اما چون بیشتر اعضای جلسه قانع شدند، قیمت با همین 20 هزار و 500 تومان تصویب شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.