فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۵۱۷

ابوالفضل ظهره‌وند، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

دشمنان از ماجرای حذف کردن دلار در مبادلات ایران و روسیه عصبانی هستند

فرقی ندارد که ایران و روسیه بر اساس پول ملی مبادله کنند یا کالا به کالا و تهاتر

دشمنان از ماجرای حذف کردن دلار در مبادلات ایران و روسیه عصبانی هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر این موضوع که دشمنان از نفس حذف کردن دلار بیشتر عصبانی هستند گفت: برای اینکه بخواهند فضاسازی کنند، به خصوص عناصر وابسته‌شان در داخل کشور می‌گویند مبادله گندم با موشک یا گندم با [...] اینها دیگر حرف‌های اضافه است. نفس ماجرا که اینها را عصبانی کرده حذف دلار از حوزه مبادلاتی است.

به گزارش تجارت نیوز،

ابوالفضل ظهره‌وند، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، درباره انجام تهاتر بین ایران و روسیه به تجارت‌نیوز گفت: فرض بر اینکه ما گندم بخریم یا مثلاً اتومبیل بدهیم یک چیز روتین است. 

قطعاً ایران و روسیه توجه دارند که در مبادلات‌شان از پول ملی استفاده کنند

او در ادامه تاکید کرد: روابط ما با روسیه روابط راهبردی است و قطعاً هم دو کشور توجه دارند که در مبادلات‌شان از پول ملی استفاده کنند و حتی اگر شده تهاتر انجام دهند بدون مداخله دلار.

ظهره‌وند افزود: اینکه ایران و روسیه یا ایران و چین به سمتی می‌روند که دلار را از مبادلات خود حذف کنند، در راستای تقویت پول‌های ملی این کشورهاست. اگر کالا با کالا کبادله شود تبدیل به تهاتر می‌شود. 

دشمنان بیشتر از نفس حذف کردن دلار از مبادلات ایران و روسیه عصبانی هستند/ اینکه مبادله روسیه و ایران گندم با موشک یا هر چیز دیگری است حرف اضافه است

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر این موضوع که دشمنان از نفس حذف کردن دلار بیشتر عصبانی هستند ادامه داد: برای اینکه بخواهند فضاسازی کنند، به خصوص عناصر وابسته‌شان در داخل کشور می‌گویند مبادله گندم با موشک یا گندم با... اینها دیگر حرف‌های اضافه است. نفس ماجرا که آنها را عصبانی کرده حذف دلار از حوزه مبادلاتی است.

فرقی ندارد ایران و روسیه بر اساس پول ملی مبادله کنند یا کالا به کالا و تهاتر

ظهره‌وند با اشاره به نوع مبادلات ایران و روسیه توضیح داد: در واقع دارند بر پایه پول‌های ملی خود معامله می‌کنند ولی اسم دیگر آن را می‌توان گذاشت تهاتر یعنی کالا را با کالا مبادله کنند. لذا می‌خواهم این را بگویم که هیچ فرقی با هم ندارد. چه مبادلات با پول ملی باشد چه اسم آن را بگذاریم تهاتر. 

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: مهم این است که دلار را از حوزه مبادلاتی دو کشور خارج کرده‌اند و این برای طرف‌های مقابل بسیار آزاردهنده است، به خاطر همین هم مجبورند بگویند گندم در مقابل موشک مبادله می‌شود.

اطلاعی از مبادله کالا در مقابل موشک و سلاح در مبادلات ایران و روسیه ندارم

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که پس شما صحبت‌هایی را که درباره تهاتر کالایی ایران و روسیه در مقابل موشک یا دیگر سلاح‌های نظامی مطرح می‌شود تکذیب می‌کنید گفت: نه من اطلاعی ندارم.

آنچه می‌دانم انجام مبادلات بازرگانی بر پایه پول‌های ملی است اینکه مرغ می‌دهند یا فشنگ را نمی‌دانم

او درنهایت تاکید کرد: چیزی که من می‌دانم تصمیم به انجام مبادلات بازرگانی بر پایه پول‌های ملی است اما اینکه دارند مرغ می‌دهند یا فشنگ یا [...] این را اطلاعی ندارم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.