فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۹۳۳

پزشکیان: در تاریخ اروپایی‌ها نزدیک به صد سال همدیگر را می‌کشتند اما همین کشورها حالا با هم توافق کردند و به پول واحد رسیدند

پزشکیان: در تاریخ اروپایی‌ها نزدیک به صد سال همدیگر را می‌کشتند اما همین کشورها حالا با هم توافق کردند و به پول واحد رسیدند

رئیس جمهور گفت: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم اروپایی‌ها نزدیک به صد سال همدیگر را می‌کشتند، اما همین کشور‌های اروپایی حالا با هم توافق کردند و به پول واحد رسیدند و بین هم ارتباط مستمر برای منافع خود رسیده‌اند. شما می‌توانید سوار قطار شوید و از فرانسه به همه جای کشور‌های اروپایی سفر کنید. چرا مسلمان‌ها نتوانند از پاکستان و افغانستان سوار قطار شود و به نجف و کربلا و مکه و مدینه بروند؟

به گزارش تجارت نیوز،

رئیس جمهور گفت: اگر ما مسلمانان با هر باور و اعتقادی با هم برادری کنیم، آیا اسرائیل می‌تواند مسلمانان را قتل عام کند؟

 مسعود پزشکیان ظهر امروز(جمعه) پس از ورود به بصره در دیدار با نخبگان، دانشگاهیان و عشایر عراق حضور یافت و در سخنانی با بیان اینکه حضرت علی(ع) نفرمود مومنین با مومنین برابرند، بلکه فرمودند «مسلمان با مسلمان برابر است»، گفت: اگر ما مسلمانان با هر باور و اعتقادی با هم برادری کنیم، آیا اسرائیل می‌تواند مسلمانان را قتل عام کند؟

وی افزود: تفرقه لبه آتش است، هنگامی که با یکدیگر در اختلاف هستیم، درون آتش هستیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: هر روز در نماز می خوانیم و هر روز می‌گوییم «اهدنا الصراط المستقیم»، یعنی ما را هدایت کن، هدایت یعنی وحدت و انسجام، یعنی چنگ زدن به ریسمان خدا. در قرآن صراط مستقیم آمده، صراط مستقیم یعنی وحدت، یعنی ما یکی هستیم همه ما با هم هستیم.

پزشکیان گفت: وقتی نماز می‌خوانیم می‌گوییم همه با هم هستیم؛ خُب وقتی همه با هم هستیم چرا اختلاف می‌کنیم؟

تاکید پزشکیان بر ایجاد وحدت میان مسلمانان از کشورهای مختلف 

وی گفت: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم اروپایی‌ها نزدیک به صد سال همدیگر را می‌کشتند اما همین کشورهای اروپایی حالا با هم توافق کردند و به پول واحد رسیدند و بین هم ارتباط مستمر برای منافع خود رسیده‌اند. 

او در ادامه افزود: شما می‌توانید سوار قطار شوید و از فرانسه به همه جای کشورهای اروپایی سفر کنید. چرا ما مسلمان ها نتوانند از پاکستان و افغانستان سوار قطار شود و به نجف و کربلا و مکه و مدینه بروند؟

رئیس‌جمهور گفت: تجار، دانشگاهیان و علما و صنعتگران و مسلمانان ما باید بتوانند با یکدیگر ارتباط نزدیک داشته باشند.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.