فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۰۵۵

اسفندیار عبداللهی، عضو کمیسیون کشاورزی، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

بانک‌ها از ۱۵ درصد تعهد خود زیر ۳ درصد به کشاورزان تسهیلات داده‌اند

بانک‌ها به تعهد خود عمل نکنند، آنها را به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌کنیم

بانک‌ها از ۱۵ درصد تعهد خود زیر ۳ درصد به کشاورزان تسهیلات داده‌اند

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: گزارش‌هایی که بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها تهیه کرده بودند و متن آن در کمیسیون قرائت شد نشان می‌دهد بانک‌ها به تعهد خود عمل نکرده‌اند، یعنی همه زیر سه درصد به کشاورزان و بخش کشاورزی وام پرداخت کرده‌اند.

به گزارش تجارت نیوز،

اسفندیار عبداللهی، عضو کمیسیون کشاورزی، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون متبوعش برای پرداخت تسهیلات بانک‌ها به کشاورزان گفت: هفته گذشته همه مدیران عامل بانک‌ها اعم از خصوصی و دولتی برای توضیح درباره ارائه تسهیلات بانکی به کشاورزان به کمیسیون کشاورزی دعوت شدند.

به گفته این نماینده مجلس، کمیسیون کشاورزی پیگیر بوده تا ببیند بر اساس ابلاغ و تعهدی که بانک مرکزی ایجاد کرده و قرار بوده از کل وام‌هایی که در اختیار بانک‌ها قرار داده شده ۱۵ درصد به عنوان تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گیرد، چه میزان محقق شده است.

بانک‌ها به تعهد خود در قبال کشاورزان عمل نکرده‌اند

این نماینده عضو کمیسیون کشاورزی در ادامه با اشاره به گزارش‌های بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها توضیح داد: متاسفانه گزارش‌هایی که بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها تهیه کرده بودند و متن آن در کمیسیون قرائت شد نشان می‌دهد بانک‌ها به تعهد خود عمل نکرده‌اند، یعنی همه زیر سه درصد به کشاورزان و بخش کشاورزی وام پرداخت کرده‌اند.

پرداخت وام به کشاورزان از طرف بانک‌ها جزئی بوده است

او ادامه داد: آن وام‌هایی هم که در برخی جاها برای خرید تجهیزات کشاورزی اختصاص یافته بود، به صورت جزئی بود.

همه مدیران عامل بانک‌ها باید به تعهدات خود بر اساس ابلاغ بانک مرکزی عمل کنند

عبداللهی درباره نتیجه جلسه و الزاماتی که برای بانک‌ها در کمیسیون کشاورزی تعیین شده گفت: در نهایت قرار بر این شد که به صورت ماهانه این جلسات با مدیران بانک‌ها برگزار شود. همه مدیران عامل بانک‌ها هم به تعهدات خود بر اساس ابلاغ بانک مرکزی عمل کنند.

کشاورزان نباید کالاهایی مانند بذر و کود را به صورت قرضی تهیه کنند

این نماینده مجلس درباره ضمانت اجرای تعهد بانک‌ها با توجه به ناترازی و مشکلاتی که در بانک‌ها برای پرداخت وام و تسهیلات وجود دارد توضیح داد: نماینده بازرسی کل کشور برای پیگیری این موضوع در جلسه حضور داشت. امید داریم با پیگیری‌هایی که در حال انجام است اوضاع به نحوی پیش رود که تسهیلات به دست کشاورزان برسد تا مجبور نشوند کالاهای مورد نیاز خود مانند بذر و کود را به صورت قرضی تهیه کنند.

بانک‌ها به تعهد خود در قبال کشاورزان عمل کنند، به افزایش تولید کمک می‌شود

او تاکید کرد: عملی شدن تعهدات بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به کشاورزان هم کمک به این قشر است و هم به افزایش تولید منجر خواهد شد.

بانک‌ها به تعهد خود عمل نکنند، آنها را به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌کنیم

عضو کمیسیون کشاورزی درباره سر باز زدن احتمالی بانک‌ها از اجرای این تعهد گفت، در این صورت از طریق معرفی به مراجع ذی‌صلاح اقدام خواهیم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.