فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۵۳۳

موسی احمدی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

روسیه دنبال فروش گاز به ایران و شریک امنیتی برای خود است

نگاه به تجارت انرژی امنیتی است / باید با دنیا تعاملاتی بر پایه انرژی داشته باشیم

روسیه دنبال فروش گاز به ایران و شریک امنیتی برای خود است

رئیس کمیسیون انرژی گفت: روسیه در تلاش است از یک طرف گاز خود را به جای دیگری عرضه کند و از طرف دیگر برای خود دنبال شرکای امنیتی است.

به گزارش تجارت نیوز،

موسی احمدی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره احتمال کمبود گاز در زمستان پیش‌ رو و سیاست‌گذاری‌ها برای جلوگیری از کمبود آن گفت: سیاست کلی کمیسیون این است که کمیته‌های تخصصی را فعال کند، اطلاعات را از وزارتخانه‌ها بگیرد و در حال به‌روزرسانی‌ آنهاست. با سران قوا و وزرا جلساتی برای بررسی شرایط برگزار شده و برگزار می‌شود.

تلاش می‌کنیم وزارتخانه‌ها و کمیسیون‌های مرتبط با انرژی را به نگاه واحد برسانیم

احمدی با تاکید بر لزوم ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها در بحث انرژی توضیح داد: در تلاشیم وزارتخانه‌هایی را که در بحث انرژی می‌توانند به هم مرتبط شوند و کمیسیون‌های مربوط را به یک نگاه واحد برسانیم که مشکل و آسیب ما این است و راهکار آن هم ارائه شود. اگر نیاز به اصلاح قانون داشت، قانون را اصلاح کنیم.

کمیسیون انرژی معتقد به سیاست نظارتی در حوزه انرژی است

این نماینده مجلس نظارت را اصل مهم عملکرد مجلس دانست و افزود: نظر ما بر این است که سیاست نظارتی را اعمال کنیم. بعضی مواقع برای انجام امور بین دستگاه‌ها اختلافاتی وجود دارد، تلاش کنیم این اختلافات را مرتفع کنیم.

او درباره تصمیم و نتیجه‌گیری مجلس و دولت برای جبران کمبود گاز زمستان گفت: به صورت مداوم برای تصمیم‌گیری و چاره‌اندیشی درباره این موضوع جلسات مشترک برگزار می‌کنیم.

قرارداد و واردات گاز از روسیه در گذشته هم انجام شده است

احمدی درباره قرارداد گاز جدید با روسیه تاکید کرد: این قرارداد و واردات گاز از روسیه در گذشته هم وجود داشته است.

امروز روی تجارت انرژی نگاه امنیتی وجود دارد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: امروز نگاه به تجارت انرژی نگاه امنیتی است. روسیه به اروپا گاز می‌داد و در جریان تنش با اوکراین این امکان را از او گرفتند و پشتوانه خود را از دست داد.

روسیه دنبال فروش گاز و شریک امنیتی برای خود است / باید با دنیا تعاملاتی بر پایه انرژی داشته باشیم

احمدی در پایان توضیح داد: روسیه در تلاش است از یک طرف گاز خود را به جای دیگری عرضه کند و از طرف دیگر برای خود دنبال شرکای امنیتی است. نگاه من این است که ما زمانی در همه زمینه‌ها قوی می‌شویم که بتوانیم با دنیا تعاملاتی بر پایه انرژی برقرار کنیم. انرژی را از آنها بگیریم، سوآپ کنیم یا به آنها انرژی بدهیم، به هر حال این هم یک راهکار است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.