فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۴۷۱۶

جمشید شارمهد اعدام شد ؛ او که بود؟

جمشید شارمهد اعدام شد ؛ او که بود؟

جمشید شارمهد، فعال سیاسی و از رهبران «انجمن پادشاهی ایران» به اعدام محکوم شد. وی در سال ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی ایران در امارات متحده عربی دستگیر و به ایران منتقل شد. اتهامات وی شامل هدایت چندین اقدام تروریستی، از جمله بمب‌گذاری در حسینیه شهدای شیراز در سال ۱۳۸۷، است که به شهادت تعدادی از مردم بی‌گناه انجامید.

به گزارش تجارت نیوز،

جمشید شارمهد سرکرده گروهک مزدور انجمن پادشاهی معروف به تندر، سال‌ها به دستور اربابان خود در سازمان‌های جاسوسی غربی، آمریکایی و رژیم کودک‌کش صهیونیستی، عملیات‌های تروریستی متعددی را علیه کشور عزیزمان ایران اسلامی طراحی کرد، به سزای اعمالش رسید. 

میزان نوشت از جمله جنایات این مزدور، می‌توان به بمب‌گذاری و انفجار حسینیه سیدالشهدا(ع) شیراز اشاره کرد که این اقدام تروریستی منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر از هم‌وطنان عزیزمان شد.

زندگینامه جمشید شارمهد

جمشید شارمهد، مهندس نرم‌افزار و فعال سیاسی ایرانی-آلمانی، از رهبران گروه «انجمن پادشاهی ایران» بود که چندین عملیات تروریستی در ایران را فرماندهی کرد.

شارمهد در سال ۲۰۲۰ در سفری به امارات متحده عربی توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر و به ایران منتقل شد. دادگاه او را به اتهام "افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی" محکوم به اعدام کرد. یکی از مهم‌ترین اتهامات علیه او، دست داشتن در بمب‌گذاری حسینیه شهدای شیراز در سال ۱۳۸۷ بود که به کشته و زخمی شدن تعدادی از افراد انجامید​.

اتهامات دیگری نیز از جمله تلاش برای بمب‌گذاری در اماکن عمومی و ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به او اعلام شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار