کد مطلب: ۱۵۹۹۵۴

۱۳ هزار طرح‌ صنعتی فعال در فارس

13 هزار طرح‌ صنعتی فعال در فارس

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که بیش از ۱۳ هزار طرح صنعتی با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در کشور فعال است گفت: با افتتاح این طرح‌ها بالغ بر ۴۴۴ هزار نفر اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

طی مراسمی با قدردانی از تلاش‌های «شاهپور قنبری» مدیر سابق شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، «احمدی فتوحی» به‌عنوان مدیرعامل جدید و رئیس هیات مدیره این شرکت معرفی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ظهر امروز (پنجشنبه 30 شهریور)، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در معرفی مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار طرح صنعتی با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در کشور فعال است گفت: با افتتاح این طرح‌ها بالغ بر ۴۴۴ هزار نفر اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

«علی یزدانی» با بیان این‌که استان فارس از استان‌های مهم کشور در صنعت و معدن است، گفت: هم‌اکنون بیش از 49 هزار جواز تاسیس در کشور به‌عنوان طرح صنعتی صادر شده و فعال است که بیش از 2675 طرح آن مربوط به استان فارس است که بخش زیادی از آن‌ها در شهرک‌های صنعتی فارس مستقر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در کل کشور 84 هزار و 956 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری فعال است که بیش از 4261 واحد آن در استان فارس فعال است.

وی گفت: هم‌چنین از 398 خوشه صنعتی شناسایی شده در کشور 14 خوشه آن در استان فارس فعال است که نشان از تعامل بنگاه‌های کوچک و بزرگ در این استان دارد.

یزدانی با اشاره به پایش طرح‌های بالای 51 درصد پیشرفت فیزیکی از وجود 13هزار طرح با اشتغال 444 هزار نفر در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در استان فارس نیز هم‌اکنون بیش از 297 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد وجود دارد که امیدواریم با حضور مدیرعامل جدید شهرک‌های صنعتی در استان فارس تا پایان امسال بخش زیادی از این طرح‌ها که اشتغال نزدیک 9 هزار نفری را به همراه دارد به نتیجه برسد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که برنامه‌های شهرک‌های صنعتی در راستای اقتصاد مقامتی دنبال می‌شود افزود: معتقدیم امروز تولید اشتغال نیازمند همت جمعی و وجدان کاری است و توسعه با هم‌گرایی و همراه شدن با هم امکان‌پذیر است.

وی همچنین خواستار حمایت از شهرک‌های صنعتی و تخصیص اعتبارات بیشتر شد و گفت: تنها 14 درصد تخصیص‌های ملی داشتیم که امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس اعتبارات بیشتری تخصیص یابد.

یزدانی به موضوع پرداخت تسهیلات رونق تولید به صنعتگران اشاره کرد و گفت: تا امروز صبح بیش از 25 هزار و 653 بنگاه برای گرفتن تسهیلات طرح رونق تولید که 30 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: قبول داریم نرخ تسهیلات 18 درصد است اما با همین تسهیلات در سال قبال 186 بنگاه کوچک که راکد بوده‌اند در شهرک‌های صنعتی در حوزه صادرات فعال شدند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: در شش‌ماهه نخست امسال بیش از 120 درصد رشد واگذاری زمین و بیش از 20 درصد رشد در زمینه تعداد انعقاد قراردادها در شهرک‌های صنعتی داشته‌ایم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.