کد مطلب: ۱۸

گشایش ال‌سی طرح‌های فولادی استانی تا پایان امسال

گشایش ال‌سی طرح‌های فولادی استانی تا پایان امسال

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به اینکه ال‌سی دو طرح دیگر فولادی نیز تا هفته آینده باز می‌شود، گفت: امیدواریم تا پایان امسال ال‌سی همه طرح‌های فولادی استانی گشایش شود.

مهدي کرباسيان ديروز يکشنبه در حاشيه مراسم امضاي تفاهم‌نامه با بانک تجارت براي تامين مالي واردات ??? دستگاه ماشين آلات معدني اظهار کرد: از شهريور ماه امسال پيگير گشايش ال‌سي هفت طرح فولادي هستيم و مسائل ما با چيني‌ها حل شده است. در همين راستا ال‌سي طرح‌هاي فولاد سفيددشت و قائنات گشايش شده و در مورد طرح فولاد ني‌ريز نيز چند هفته پيش با شرکت سرمايه‌گذاري غدير براي مشارکت ?? - ?? درصد به توافق رسيديم.

وي با اشاره به اينکه تغيير بانک عامل طرح‌هاي فولادي باعث شد تا گشايش ال‌سي اين طرح‌ها سه ماه به طول بينجامد، اظهار کرد: هم‌اکنون بانک صنعت به عنوان بانک عامل طرح‌هاي فولادي فعاليت مي‌کند و دليل تاخير در امور مربوط به طرح‌هاي فولادي هم تغيير بانک عامل بود وگرنه نه ما مشکلي داشتيم و نه طرف چيني‌.

وي با اشاره به اينکه کل ارزش ال‌سي طرح‌هاي فولادي بالغ بر ??? ميليارد يورو مي‌شود، ابراز اميدواري کرد که تا پايان امسال کل ال‌سي طرح‌هاي فولادي گشايش شود.

رئيس ايميدرو در ادامه با بيان اينکه تاکنون ??? هزار کيلومترمربع کار اکتشافي در کشور انجام شده و ما در ايميدرو نيز ??? هزار کيلومتر کار اکتشافي تعريف کرده‌ايم، اظهار کرد:‌ تاکنون براي ?? هزار کيلومتر کار اکتشافي در سنگان با سازمان زمين شناسي قرارداد امضا کرده‌ايم. قرار است تا دو هفته آينده کار ?? هزار کيلومتر اکتشاف نيز در منطقه بلوچستان نهايي شود.

به گفته وي هم اکنون ارزش ذخاير معدني ايران در حدود ??? ميليارد دلار بوده که با انجام کارهاي اکتشافي اين رقم قابل افزايش به بيش از ???? ميليارد دلار خواهد بود. ضمن اينکه تنوع مواد معدني موجود در کشور نيز قابل افزايش به بيش از ?? نوع خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.