کد مطلب: ۱۸۱۲۴۲

پیش‌بینی نسبت به افزایش تولید جهانی نقره در سال ۲۰۱۸

پیش‌بینی نسبت به افزایش تولید جهانی نقره در سال 2018

2 مرکز معتبر ‌بین‌المللی پیش‌بینی کردند که تولید جهانی نقره در سال 2018 میلادی با افزایش نسبی رو‌به‌رو خواهد شد.

2 موسسه تحقیقات اقتصادی اعلام کردند که تولید جهانی نقره در سال آینده با توجه به پایان یافتن اختلال تولید در برخی معادن بزرگ جهان، با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این گزارش موسسه تحقیقاتی متال فوکوس در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرده است که تولید جهانی نقره در سال 2018 میلادی به بیش از 867.2 میلیون اونس خواهد رسید.

این رقم در سال 2017 میلادی به 856.9 میلیون اونس می‌رسد. این در شرایطی است که تولید جهانی نقره در سال 2016 میلادی نیز به 888.3 میلیون اونس رسیده بود.

این گزارش افزود: موسسه تحقیقاتی سی پی‌ام پیش‌بینی کرده است که تولید جهانی نقره در سال 2018 میلادی با 2.7 درصد افزایش به بیش از 817 میلیون اونس خواهد رسید. این رقم برای سال 2017 میلادی نیز به 796.1 میلیون اونس می‌رسد.

این موسسه تحقیقاتی اعلام کرد: کاهش تولید در معادن بزرگ جهان و اعتصاب کارگران از جمله عوامل اصلی کاهش تولید نقره در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود.

پیش‌بینی می‌شود با پایان یافتن اعتصاب‌های کارگری و از سرگرفته شدن تولید در معادن بزرگ، تولید جهانی نقره در سال 2018 میلادی با افزایش نسبی روبرو شود.

رشد تولید مکزیک نیز عامل مهمی در افزایش تولید جهانی نقره طی ماه‌های آینده خواهد بود. البته تولید نقره چین و پرو نیز با افزایش روبرو می‌شود ولی میزان افزایش تولید این دو کشور به بزرگی مکزیک نخواهد بود.

یکی از معادنی که پیش بینی می‌شود تولید آن طی سال آینده با افزایش چشمگیری روبرو شود، معدن شرکت گلدکورپ در مکزیک است.

البته موسسه سی پی‌ام بر این باور است که تولید جهانی نقره علی رغم افزایش نسبی در سال 2018 میلادی، طی سال‌های بعد از آن با کاهش همراه خواهد بود.

این مساله بیشتر به خاطر کاهش هزینه‌های توسعه و اکتشاف در بخش معادن نقره است و تاثیرات منفی خود بر تولید نقره را از سال 2019 میلادی نمایان خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود در سال 2018 میلادی بیش از 201.5 میلیون اونس نقره به صورت بازیافت شده به چرخه عرضه بازگردد که این رقم نسبت به 202 میلیون اونس در سال 2017 میلادی تغییر چندانی نخواهد داشت.

منبع: طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.