کد مطلب: ۲۶۰۶۳۷

صنایع دستی مثال عینی اقتصاد مقاومتی است

صنایع دستی مثال عینی اقتصاد مقاومتی است

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اگر قرار باشد که روزی درهای کشور بسته شود؛ حوزه‌ای که تولید آن با توقف مواجه نخواهد شد صنایع دستی کشور است.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در خصوص ظرفیت‌های صنایع دستی ایران، اظهار کرد: اگر باور و اعتقاد به صنایع دستی کشورمان در میان مردم و مسئولان به حدی باشد که بپذیرند این محصول در بازار کار و سرمایه تاثیرگذار است، می‌توان با نگاه سیستمی، حمایت درست و تامین زیرساخت‌ها موجب ارزآوری و تاثیر این مقوله در جی دی پی کشور باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه معتقد هستیم که صنایع دستی مثال عینی اقتصاد مقاومتی است، افزود: اگر قرار بر این باشد که روزی درهای کشور بسته شود، حوزه‌ای که تولید آن با توقف مواجه نخواهد شد صنایع دستی کشور است، زیرا مواد اولیه، دانش و مهارت تولید، نیروی کار، طرح و نقوش در داخل کشور وجود دارد.

محمودیان بیان کرد: بحث مواد اولیه برای تولید صنایع دستی در دو حوزه قیمت و کیفیت دغدغه بسیاری از هنرمندان این حوزه است که این دو مورد تاثیرگذار بر انتهای زنجیره و قسمت فروش است، اگر مواد اولیه تولید دارای کیفیت نباشد و همچنین اگر مواد اولیه گران مورد استفاده قرار گیرد قیمت تمام شده آن قابل رقابت در بازار نیست که در هر دو صورت مشتری تمایلی به خرید آن نخواهد داشت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بحث مواد اولیه جزو کلیدی‌ترین مسائل تکنیکی حوزه تولید است و ما به عنوان یک سیاست گذار در این حوزه مشغول برنامه ریزی هستیم تا بستری فراهم کنیم که مواد اولیه با کیفیت و یا قیمت مناسب‌تر به تولیدکننده بخش خصوصی برسد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت صنایع دستی جایگاهی در بین دولتمردان ما ندارد و توجهی به این مقوله نمی‌شود، ادامه داد: ما در سال‌های گذشته بازارهای جهانی را از دست داده‌ایم؛ اما توانسته‌ایم با حمایت کوچک مقداری از این بازارها را پس بگیریم؛ زیرا در طی چند سال اخیر حمایت‌های بیشتر و بهتری صورت گرفته است. اگرچه وضعیت مطلوب و ایده آل نیست، قطعا با شرایط عالی فاصله داریم.

محمودیان با اشاره به اینکه باید از روش‌های سنتی فاصله گرفته و به علم بازاریابی و بازارسازی روی بیاوریم، تاکید کرد: شناسایی سلایق بازار و علاقه مخاطبان داخلی و خارجی یکی از ضروری‌ترین کارهاست تا کالایی در بازار به فروش برسد و این کار زمانی سخت‌تر می‌شود که کالای ما از جنس هنر باشد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.