خبر مهم:

کد مطلب: ۲۷۰۰۷۶

ایران بهترین بازار تامین‌کننده کالاهای عراق است

ایران بهترین بازار تامین‌کننده کالاهای عراق است

حسن دانایی‌فرد اظهار داشت: در تجارت رابطه یک‌طرفه قابل دوام نیست و لازم است ما نیز برای استمرار روابط تجاری از عراق واردات داشته باشیم که تجار باید این شرایط را فراهم آورند.

حسن دانایی فرد اظهار داشت: در تجارت رابطه یک طرفه قابل دوام نیست و لازم است ما نیز برای استمرار روابط تجاری از عراق واردات داشته باشیم که تجار باید این شرایط را فراهم آورند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به وضعیت مرز سومار در کرمانشاه گفت: سومار از مرزهای فعال کشور است و در شرایط کنونی آمار و ارقام صادراتی که از این مرز وجود دارد نشان می‌دهد که بسیار مرز بانشاطی است.

مشاور معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: بر اساس بازدید صورت گرفته از مرزهای کرمانشاه به عراق در 2 هفته گذشته آمار صادراتی که از مرزهای پرویز خان و خسروی ارایه شد نشان از صادرات حجم قابل توجهی کالا از کرمانشاه به عراق دارد.

وی با اشاره به صادرات در حوزه انرژی به عراق نیز گفت: 2 خط صادرات گاز با عراق داریم که هر کدام ظرفیت 25 میلیون متر مکعب گاز صادر می‌کنند.

دانایی فرد توضیح داد: یک خط مربوط به صاردات گاز از نفت خانه به سمت بغداد و دیگری خط گاز خرمشهر به بصره است که این خط اخیرا کار اجرایی‌اش به اتمام رسیده و به زودی صادرات گاز از آن انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: آمار و ارقامی که در حوزه گردشگری با عراق وجود دارد مورد رضایت است البته نواقصی به چشم می‌خورد که نیاز است مدیریت شوند و شرکت‌هایی که در این زمینه کار می کنند باید برخی از موضوعات حرفه‌ای را بیشتر رعایت کنند.

هفت گذرگاه مرزی برای صادرات به عراق در 2 استان کرمانشاه و خوزستان وجود دارد که گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه در خوزستان و گذرگاه های سومار، خسروی، پرویزخان، شیخ صالح و شوشمی در کرمانشاه واقع شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.