خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۴۴۰۳

گاوداری‌ در ایران چقدر گران شده است؟

گاوداری‌ در ایران چقدر گران شده است؟

تورم تولیدکننده (نقطه به نقطه) محصولات گاوداری کل کشور در بهار امسال درحالی 14.6 درصد اعلام شد که کهگیلویه وبویراحمد تورم بالای 40 درصد را در این بخش اختیار داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آمارهای مرکز آمار شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در بهار سال جاری به 464 واحد رسید.
تورم نقطه به نقطه قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری در بهار سال جاری 14.6 درصد است که در میان تمامی اقلام محصولات گاوداری، گوساله نر زیر چهار ماه دارای بیشترین تورم است.
درصد تغییر شاخص کل قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری در چهار فصل منتهی به بهار سال 1397 نسبت به چهار فصل منتهی به بهار سال 1396 (تورم سالانه) 12.9 درصد است.
در بهار سال جاری بیشترین تورم (نقطه به نقطه) در بین اقلام اصلی محصولات گاوداری با 34.2 درصد مربوط به گوساله نر زیر چهار ماه است.
همچنین پایین‌ترین تورم در بین محصولات گاوداری در بهار امسال در مقایسه با بهار سال گذشته با 7.7 درصد متعلق به گاو شیری است.
آمارها نشان می‌دهد تورم تولیدکننده (نقطه به نقطه) شیر در بهار سال جاری معادل 12.7 درصد بوده است.
در بین استان‌های کشور بیشترین تورم (نقطه به نقطه) تولیدکننده محصولات گاوداری در بهار سال جاری به استان‌های کهگیلویه وبویراحمد با 41.6 درصد، کرمانشاه با 35.9 درصد و بوشهر با 31.6 درصد مربوط است.
همچنین کمترین تورم (نقطه به نقطه) تولیدکننده محصولات گاوداری در دوره مذکور به استان‌های قم با 8.6 درصد، یزد با 10.2 درصد و مرکزی با 10.8 درصد تعلق دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.