کد مطلب: ۳۰۸۳۹۶

تلاش فعالان صنعت آب برای داخلی‌سازی تجهیزات آب‌شیرین‌کن‌ها

تلاش فعالان صنعت آب برای داخلی‌سازی تجهیزات آب‌شیرین‌کن‌ها

فعالان صنعت نمک‌زدایی آب در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب ایران، درباره داخلی‌سازی تجهیزات آب‌شیرین‌کن‌ها و جلب حمایت‌های قانونی رایزنی می‌کنند.

نشست هم اندیشی فعالان صنعت نمک زدایی آب با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی در صنعت آب ، در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این نشست، حمیدرضا کشفی معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به عزم ملی برای داخلی سازی تجهیزات مهم در صنعت نمک زدایی آب به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه کشور در مجاورت دریا گفت: در قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده تا اقدامات لازم را با رعایت سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در جهت اصلاح نظام بهره‌برداری آب آشامیدنی و بهره وری استحصال و مصرف آن را حداقل معادل 30 درصد ارتقا دهد و نیز حداقل 30 درصد آب آشامیدنی مناطق جنوبی کشور از طریق شیرین کردن آب دریا تا پایان برنامه تأمین شود.

وی افزود: در این راستا وزارت نیرو موظف است تا پایان برنامه تعهدات لازم را جهت تأمین، طراحی و ساخت حداقل معادل 70 درصد آب شیرین کن های مورد نیاز در شهرهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان را از جمله خرید تضمینی آب شیرین شده و مدیریت هوشمند و تجمیع خرید آب شیرین کن از طریق انتقال فناوری به داخل انجام دهد.

معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در ادامه جلسات قبلی با جامعه دانشگاهی به منظور انتقال دانش و همچنین نشست هایی که با شرکت های بخش خصوصی فعال در صنعت آب داشتیم، امروز نشست هم اندیشی با حضور دانشگاهیان و فعالان این صنعت می تواند در جهت رسیدن به نقاط مشترک فکری و تبادل نظر برای تسریع و تسهیل پیمودن مسیر پیش رو موثر باشد.

علی اصغر علم الهدی عضو انستیوی آب و انرژی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به مصوبات پنل سمپوزیم اردیبهشت ماه امسال در خصوص فعالیت در بخش نمک زدایی گفت: مقرر شده بود تا 5 کارگروه تخصصی تشکیل شود تا مباحث در هر بخش به صورت علمی و تخصصی پیگیری شود.

وی افزود: از این‌رو 5 کارگروه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با راهبری وزارت علوم، صنعت و فناوری با راهبری وزارت صنعت، سیاست، قانون گذاری و نارت با راهبری سازمان برنامه و بودجه، محیط زیست و آمایش سرزمین با راهبری سازمان حفات محیط زیست و بهره برداری و نگهداری با راهبری بهره برداران بخش خصوصی تشکیل خواهد شد.

علم الهدی تصریح کرد: باید بتوانیم تامین، طراحی و ساخت حداقل معادل 70 درصد آب شیرین کن های مورد نیاز کشور را در داخل انجام دهیم که در این زمینه باید نقش دانشگاهها و مراکز پژوهشی در مدیریت انتقال فناوری، نحوه بومی‌سازی فناوری‌های نمک زدایی، تهیه فهرست اقلام و تجهیزات مورد نیاز واحدهای نمک زدایی جهت تولید داخل در دسته بندی های مختلف، ظرفیت های اجرایی، علمی، فنی و صنعتی کشور، جلب مشارکت برای همکاری های بین المللی، حمایت های قانونی مورد نیاز و ساز و کارهای بازرگانی مورد نیاز دیده شود.

در این نشست اعلام شد که جلسه آتی سمپوزیوم جهت اعلام نتایج تشکیل 5 کارگروه تخصصی، دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.