خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۴۳۶۴

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز اعلام کرد:

مجلس به معضل بخشنامه‌های متعدد تجاری ورود نمی‌کند

مجلس به معضل بخشنامه‌های متعدد تجاری ورود نمی‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مخالف ابلاغ بخشنامه‌های تجاری متعدد به بخش خصوصی هستم، اما در زمان تحریم باید لحظه‌ای تصمیم گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، فعالان بخش خصوصی از بخشنامه‌های متعدد تجاری به ستوه آمده‌اند، به‌طوری که هر روز بخشنامه جدیدی برای ثبت سفارش‌ها و نحوه واردات و صادرات از سوی وزارت صمت به اتاق بازرگانی ابلاغ می‌شود، آیا مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه مقننه می‌تواند دست دولت را از تغییرات مکرر بخشنامه‌های تجاری کوتاه کند؟

در زمان تحریم باید لحظه‌ای تصمیم گرفت

محمد عزیزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: مجلس نباید در ریز بخشنامه‌های دولت نیز وارد شود، زیرا وظیفه مجلس به عنوان قوه مقننه تنها قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای درست و صحیح قوانین است.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور در دوران تحریم به سر می‌برد، تصریح کرد: در زمان تحریم باید لحظه‌ای تصمیم گرفت، به همین جهت نمی‌توان به دولت ایراد گرفت که چرا این بخشنامه را به بخش خصوصی ابلاغ کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بدون شک تصمیماتی که دولت اتخاذ می‌کند در جهت منافع ملی و اقتصاد کشور خواهد بود، اما قبل از ابلاغ بخشنامه‌ها به بخش خصوصی، دولت آن طرح را به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا برای بررسی کارشناسانه و علمی ارجاع می‌دهد.

عزیزی ادامه داد: فعالان اقتصادی آگاه باشند قطعا بخشنامه‌هایی که وضعیت بازار را تنظیم و کنترل می‌کنند از سوی شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی دقیق و کارشناسانه شده است، به همین جهت ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع تنظیم و کنترل بازار عملکرد درست و کارشناسانه‌ای نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: درست است که نظارت و کنترل شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا بر روی بخشنامه‌ها باعث شده که بازار به خوبی کنترل و مدیریت شود، اما ابلاغ بخشنامه‌های تجاری متعدد به بخش خصوصی را صحیح نمی‌دانم و مخالف این موضوع هستم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.