کد مطلب: ۳۷۷۶۳۵

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

۴۰ درصد از واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی تعطیل است

40 درصد از واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی تعطیل است

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت استفاده از زمین‌های وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن در استان آذربایجان شرقی، گفت: متاسفانه سرمایه در حال گردش به دلیل افزایش نرخ ارز به شدت از دست تولیدکننده خارج شده و موتور اقتصادی تولیدکننده‌ها بدون روغن در حال فعالیت است.

معصومه آقاپور علیشاهی، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با « تجارت‌نیوز » در خصوص وضعیت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی گفت: با وجود اینکه استان آذربایجان شرقی در گروه استان‌های برخوردار کشور محسوب می‌شود، اما 40 درصد از واحدهای صنعتی این استان تعطیل است و 60 درصد باقی‌مانده هم با ظرفیت یک پنجم مشغول به کار هستند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر موانع پیش روی فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی کشور از جمله استان آذربایجان شرقی سیاست‌های ارزی، سیاست‌های گمرکی و سیاست‌های تنبیهی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: افزایش قیمت ارز تهدیدی برای تولیدکنندگان است، اما فرصتی برای توسعه صادرات غیرنفتی کشور خواهد بود، به همین جهت شرایط باید به نحوی فراهم شود که حجم صادرات غیر نفتی کشور افزایش پیدا کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضرورت دارد که بانک‌ها تنها به سرمایه در حال گردش و تغییر تکنولوژی واحدهای صنعتی تسهیلات و وام دهند نه به تاسیس واحدهای صنعتی جدید، زیرا به اندازه کافی در کشور واحد صنعتی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: ضرورت دارد که ظرفیت واحدهای صنعتی کشور افزایش پیدا کند تا از این طریق رشد اقتصادی اتفاق افتد و سپس از محل رشد اقتصادی واحدهای صنعتی بزرگ مجدد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط تاسیس شوند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بازه زمانی کوتاه‌مدت سرمایه در حال گردش برای واحدهای تولیدی در شرایط فعلی با افزایش نرخ ارز همانند نور خورشید برای رشد گیاهان یا همانند روغنی برای چرخش موتور است، زیرا متاسفانه سرمایه در حال گردش به دلیل افزایش نرخ ارز به شدت از دست تولیدکننده خارج شده و موتور اقتصادی تولیدکننده‌ها بدون روغن در حال فعالیت است و چرخ دهنده‌های آن در حال خورد شدن است.

وضعیت مسکن در آذربایجان شرقی

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکارهای کاهش قیمت مسکن و شرایط حال حاضر مسکن در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: ضرورت دارد که قیمت نهاده‌های تولید مسکن کاهش پیدا کند و باید به تولید انبوه مسکن اقدام شود تا قیمت تمام شده واحدهای مسکونی به حداقل برسد همچنین استفاده از زمین‌های دولتی برای ساخت مسکن هم ضرورت دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اگر این مجموعه اقدامات به مدت دو سال در کشور اجرایی شوند بدون شک قیمت مسکن به حداقل خود خواهد رسید.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در استان آذربایجان شرقی زمین‌های بسیار زیادی وجود دارد که متعلق به وزارت راه و شهرسازی است که به راحتی می‌توان از این زمین‌ها در حداقل قیمت استفاده کرد و انبوه‌سازی را انجام داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: منظور از انبوه‌سازی بلند مرتبه‌سازی نیست، بلکه می‌توان در این زمین‌ها ساختمان‌های دو طبقه ویلایی ساخت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.