کد مطلب: ۴۱۹۱۸۱

بنگاه‌های مصادره شده به چرخه تولید برمی‌گردند

بنگاه‌های مصادره شده به چرخه تولید برمی‌گردند

روز گذشته، بابك دين‌پرست، معاون اقتصادي وزير كشور از ابلاغ جديد رييس‌جمهور مبني بر بازگرداندن واحدهای تولیدی تملك شده توسط شبكه بانكي به چرخه توليد خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق گفته اين مقام مسئول تا پايان سال 96 بيش از دو هزار واحد توليدي در سراسر كشور توسط بانك‌ها تملك شده‌اند كه اكثر اين واحدها پس از تملك به توليد خود پايان دادند كه با دستور رييس‌جمهور به بانك مركزي و شبكه بانكي مبني بر حل مشكل اين واحدها، هم‌اكنون اين آمار به 800 واحد رسيده، ضمن اينكه رييس‌جمهور تاكيد كرده است كه مابقي واحدها هم به چرخه توليد برگردند.

معاون وزير كشور اهداف سفرش به استان كهگيلويه و بويراحمد را بررسي روند اجرا و ميزان پيشرفت مصوبات سفر سال گذشته خود به اين استان عنوان كرد. او در بخش ديگري از سخنان خود، بررسي روند اجراي سند توسعه دوساله باقي‌مانده از عمر دولت دوازدهم را از ديگر اهداف سفر به اين استان عنوان كرد و افزود: در جلسه‌اي كه مدتي پيش هيات دولت با رهبر معظم انقلاب داشتند، مقام معظم رهبري خواستار اولويت‌بندي برنامه‌هاي دولت در دو سال باقي‌ مانده شدند. به گفته او يكي از برنامه‌ها جهت اجراي سند توسعه، اعلام سه طرح مهم و اولويت‌دار از نظر مردم به وزير كشور است.

دين‌پرست در بخش ديگري از سخنان خود ضمن بررسي اين موضوع كه در اين سفر واحدهای تولیدی استان بررسي شده گفت: «پس از بررسي واحدهای تولیدی، در نشستي مشترك ميان كارگروه اقتصاد مقاومتي و كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد براي واحدهاي مشكل‌دار تصميماتي نيز اتخاذ خواهد شد».

او يكي از هفت ماموريت ويژه فرمانداري اين استان در راستاي رونق توليد را حفظ ميزان توليد و اشتغال واحد‌های تولیدی برشمرد.

دين‌پرست ماموريت ديگر فرمانداري را افزايش ظرفيت واحدهای تولیدی عنوان كرد. به گفته او فرمانداران موظف به پيگيري وضعيت تمام واحدهای تولیدی است كه در طول 6 سال گذشته در دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم تعطيل شده بودند. معاون وزير كشور معتقد است با اين كار مي‌توان واحدهايي كه قابليت فعاليت مجدد دارند به چرخه توليد بازگرداند.

دين‌پرست در بخش ديگري از سخنان خود ضمن اشاره به اهميت واگذاري طرح‌هاي نيمه‌تمام به بخش خصوصي، خاطرنشان كرد: طبق آخرين آمار 80 هزار واحد نيمه‌تمام در كشور داريم كه براي راه‌اندازي نيازمند 500 هزار ميليارد تومان اعتبار هستند و برنامه‌ريزي‌ها براي تسهيل در واگذاري اين واحد‌هاي نيمه‌تمام يا آماده راه‌اندازي به بخش خصوصي انجام شده است.

دين‌پرست در ارتباط با روند طولاني اخذ مجوزها در استان كهگيلويه و بويراحمد هم گفت: سامانه‌هاي مشخصي را تعريف كرده‌ايم كه بر روند صدور مجوزها نظارت كرده و فرآيند صدور مجوزها در هر استان را با ساير استان‌ها مقايسه مي‌كند كه به ‌زودي نتيجه اين بررسي‌ها اعلام مي‌شود.

منبع: روزنامه اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.