کد مطلب: ۵۳۲۸۹۳

رییس کمیسیون صنایع و معادن اتاق ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

توسعه پرهزینه و اشتباه فولاد اصفهان/ انتقال آب خلیج فارس توجیه اقتصادی ندارد

توسعه پرهزینه و اشتباه فولاد اصفهان/ انتقال آب خلیج فارس توجیه اقتصادی ندارد

به گفته رییس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران انتقال آب خلیج فارس برای توسعه صنایع فولاد اصفهان بسیار غلط است و هزینه‌های زیادی برای کشور به همراه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز انتقال آب خلیج فارس به اصفهان حواشی زیادی به دنبال داشته است و در حالی که عضو هیات مدیره انجمن فولاد این اتفاق را مثبت می‌داند و از ایجاد ارزش افزوده در صنعت فولاد صحبت می‌کند، رییس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران انتقال آب خلیج فارس برای توسعه صنایع فولاد اصفهان را بسیار غلط توصیف می‌کند.

بهرام شکوری، رییس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران در این مورد به تجارت‌نیوز گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده سرانه مصرف داخلی فولاد تا سال ۱۴۰۴ به ازای هر نفر ۲۷۳ کیلوگرم است و نهایتا مصرف فولاد کشور در چهار سال آینده به ۳۰ میلیون تن خواهد رسید بنابراین باقی ۵۵ میلیون تن باید صادر شود.

به گفته شکوری وقتی می‌خواهیم صادرات را توسعه دهیم چه نیازی به توسعه ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه است و می‌توانیم توسعه ظرفیت صادراتی را در کنار بنادر و سواحل جنوبی انجام دهیم و نیازی به انتقال آب با هزینه‌های زیاد وجود ندارد.

وی گفت: در صنایع معدنی کم‌ترین نیاز به آب، در تولید کنستانتره و گندله است اگر بتوانیم فرآوری این مواد معدنی را در کنار معادن انجام دهیم و آهن سنگین و فولاد و صنایع پایین دستی که آب زیادی مصرف می‌کنند را در کنار سواحل جنوبی و آب راه‌اندازی کنیم علاوه بر نزدیکی به مقاصد صادراتی و کاهش هزینه‌های حمل نیازی به شیرین کردن آب خلیج‌فارس نیز وجود ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.