کد مطلب: ۵۶۱۵۷۳

سرانه مصرف ماهی در ایران نصف شد

سرانه مصرف ماهی در ایران نصف شد

به گفته مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های ماهیان سردآبی، افزایش قیمت ماهی، مصرف گوشت سفید خانوارها را به نصف کاهش داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزود: امروز قیمت ماهی خوراکی افزایش یافته به طوری که از سفره خانوارها حذف شده است و متاسفانه این رویداد سلامت مردم را تهدید می‌کند.

او افزود: ماهی ارزش‌‎های غذایی دارد که در اقلام مصرفی دیگر یافت نمی‎‌شود. امروزه با حذف ماهی از سبد مصرفی خانوار ایرانی اقلامی مانند مرغ و برنج جای آن را پر کرده‌اند که متاسفانه هیچ کدام ارزش غذایی ماهی را ندارند.

نبی‌زاده ابراز کرد: افزایش قیمت ماهی باعث شده تا مصرف خانوارها تا یک دوم کاهش پیدا کند.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های ماهیان سردآبی بیان کرد: کاهش قیمت‌ها در شرایط فعلی ممکن نیست و تنها اقدامی که باید در این زمینه صورت گیرد، شفاف‌سازی و واقعی‌سازی قیمت‌ها است.

نبی‌زاده ادامه داد: موثرترین راهکار برای واقعی‌سازی قیمت‌ها این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی برداشته شود و تولید محصولات خوراکی و غذایی با قیمت‌های واقعی انجام گیرد و در عوض دولت این یارانه‌ها را مستقیما به مصرف‌کننده پرداخت کند.

او در پایان تصریح کرد: دولت آینده می‌تواند در این راستا، یارانه‌های مرغ و ماهی را ماهانه به خانوار‌های کشور پرداخت کند تا ضمن بهبود شرایط عرضه و فروش، سلامت به جامعه بازگردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.