کد مطلب: ۶۲۲۳۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت سیمان امروز دهم بهمن ۱۴۰۰/ هشدار جدی تولیدکنندگان به دولت

قیمت سیمان امروز دهم بهمن ۱۴۰۰/ هشدار جدی تولیدکنندگان به دولت

قیمت سیمان، امروز دهم بهمن ۱۴۰۰، همچنان کیلویی ۵۱۷ تومان و پاکتی، ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان است. این کالا در بازار آزاد هم از پاکتی ۳۷ هزار تومان تا پاکتی ۴۵ هزار تومان، عرضه می‌شود اما تولیدکنندگان سیمان هشدار داده‌اند اگر برق واحدهای سیمانی دوباره به حالت عادی برنگردد، سیمان گران می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سیمان این هفته هنوز ثابت مانده است. هر کیلو سیمان امروز، دهم بهمن ماه ۱۴۰۰، با قیمت ۵۱۳ تومان در بورس کالا به فروش می‌رسد. قیمت هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان هم امروز، ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان است.

دهم بهمن لوگو

قیمت سیمان امروز، دهم بهمن در بورس کالا

قیمت هر پاکت سیمان این هفته در بازار آزاد، از ۳۷ هزار تومان تا ۴۵ هزار تومان است.

هشدار جدی انجمن سیمان به دولت

گاز صنایع سیمانی از اواسط آذر ماه و برق‌شان از اوایل دی ماه، سهمیه‌بندی شده بود. عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان، به تجات‌نیوز گفته بود کرایه حمل مازوت، قیمت تمام‌شده سیمان را برای تولیدکنندگان بالا می‌برد. به گفته شیخان قیمت حمل مازوت تا درب کارخانه، گاهی از قیمت خود مازوت هم گران‌تر می‌شود.

این در حالی است که شرکت برق و وزارت نیرو پیش از این قول داده بودند که با پایان تابستان، برق صنایع هم از حالت سهمیه‌بندی خارج شود.

دولت به واحدهای سیمانی وعده داده بود که مسئولیت حمل مازوت را برعهده می‌گیرد اما آن طور که اعضای انجمن سیمان می‌گویند، دولت تاکنون از انجام این مسئولیت شانه خالی کرده است. بنابراین واحدهای سیمانی مجبورند کرایه حمل مازوت تا در کارخانه را تقبل کنند و این ماجرا، عاملی برای گرانی هزینه تمام‌شده و در نهایت، افزایش قیمت است.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان، در همین باره اخطار داده در صورتی که برق واحدهای سیمانی به حالت قبل بازنگردد، تولیدکنندگان هم عرضه خود را کاهش می‌دهند. کاهش تولید و عرضه تولیدکنندگان بازار هم قیمت را افزایش می‌دهد.

نادر غفاری، عضو انجمن سنگ‌آهن هم روز سه‌شنبه به دولت هشدار افزایش قیمت سیمان در هفته بعد را داد. او گفته بود: چنانچه قطع برق سیمانی‌ها در این هفته هم تداوم داشته باشد، سیمان گران می‌شود.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش « افزایش قیمت نفت بر قیمت سیمان چه تاثیری دارد؟ » را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.