کد مطلب: ۶۵۱۱۲۴

رستوران‌ها عامل گرانی برنج! / نحوه توزیع برنج تغییر می‌کند؟

رستوران‌ها عامل گرانی برنج! / نحوه توزیع برنج تغییر می‌کند؟

وزیربازرگانی معتقد است که در اصناف دست‌اندرکار برنج خیانت‌ها و خطاهای بسیار وجود دارد. به‌ویژه در افراد صنف پزنده نظیر چلوکبابی‌ها و رستوران‌ها که به‌عنوان ذخیره مصرف، برنج زیادی را در انبارها مخفی کرده و به خرید و فروش آن پرداخته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از هفته آینده نحوه توزیع برنج تغییر خواهد کرد. حبیب‌الله عسکراولادی، وزیر بازرگانی در مورد نحوه جدید توزیع برنج مطالبی بیان کرد.

وی در ابتدا در مورد توزیع برنج وارداتی گفت: قسمتی از برنج مصرفی ما وارداتی است که با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده هم‌اکنون برنج به اندازه کافی به بنادر ایران رسیده است.

وی افزود: البته در ماه‌های بهمن و اسفند در ورود این کالا مشکلاتی داشتیم. چون دو کشتی ما که حامل برنج وارداتی بود آسیب دید و از این نظر توزیع آن به تاخیر افتاد، ولی خوشبختانه در حال حاضر چند کشتی برنج وارد شده است که در حال تخلیه آنها هستیم.

وی از نمایندگان استانداری‌ها و فرمانداری‌ها خواست هرچه زودتر برای تحویل برنج وارداتی به وزارت بازرگانی مراجعه کنند تا نسبت به تحویل آن اقدام شود.

عسکر اولادی در مورد توزیع برنج داخلی گفت: در توزیع برنج داخلی که به صورت آزمایشی انجام شد، ما در اصناف دست‌اندرکار برنج خیانت‌ها و خطاهای بسیار دیدیم به‌خصوص در افراد صنف پزنده نظیر چلوکبابی‌ها و رستوران‌ها که به‌عنوان ذخیره مصرف، برنج زیادی را در انبارها مخفی کرده و به خرید و فروش آن پرداخته‌اند.

همچنین کسانی که در سیستم توزیع هستند، تصور کردند نظارت دولت برداشته شده به همین دلیل دست به سوء‌استفاده‌هایی زدند.

وزیر بازرگانی برای توزیع بهتر برنج از همه اقشار مردم خواست پیشنهادات و انتقادات خود را به وزارت بازرگانی ارسال دارند تا در نحوه توزیع بهتر این کالا اقدام شود.

خبر دیگر اینکه در شرایطی که برنج داخلی به شدت گران و کمیاب است و نرخ برنج حول و حوش ۴۰ تومان دور می‌زند. شرکت گسترش خدمات بازرگانی راه‌حل این مشکل را در واردات زیاد و توزیع گسترده برنج خارجی یافته است.

براساس اطلاعیه شرکت گسترش خدمات بازرگانی، توزیع برنج وارداتی با قیمت هر کیلو ۷۵ ریال برای مصرف‌کننده همزمان با پخش سراسر کشور در تهران آغاز شد و همشهریان می‌توانند با مراجعه تدریجی به واحدهای صنفی و دیگر توزیع‌کنندگان برنج خارجی به ازای هر فرد خانواده سه کیلو با قیمت فوق دریافت کنند.

منبع: اقتصاد نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.