کد مطلب: ۷۱۰۴۷۵

قیمت پوشاک ترکیه ارزان‌تر از پوشاک ایرانی؟

قیمت پوشاک ترکیه ارزان‌تر از پوشاک ایرانی؟

ترکیه با اعمال دامپینگ بر پوشاک خود و اشغال بازارهای ایران باعث به خطر افتادن صنعت پوشاک درایران شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک از نابود کردن صنعت پوشاک ایران توسط ترکیه خبر داد.

به نقل از نود اقتصادی، مجید افتخاری عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: در گذ‌شته روزانه سه پرواز به ترکیه میرفت، الان پروازهای روزانه ما به ترکیه حدود ۷۰ پرواز است. دولت ترکیه به فعالان اقتصادی اش سوبسید می‌دهد تا سرمایه از ایران به ترکیه برود. ترکیه دامپینگ می‌کند، یعنی پوشاک ترک را با قیمتی پایین‌تر از قیمت تمام شده در کشور ما می‌فروشد تا تولیدکننده ایرانی را نابود کند.

چند سال پیش وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دولت حسن روحانی از تولید مشترک پوشاک میان ایران و ترکیه خبر داده بود. این طرح اما به دلیل اعمال ممنوعیت واردات پوشاک به تعویق افتاد.

کما اینکه در سال‌های گذشته نیز تولید مشترک خودرو میان ایران و ترکیه خبرساز شد اما در شرایط تشدید تحریم امکان تولید مشترک پوشاک وجود دارد؟

اخیرا محمدرضا مودودی، رئیس سابق سازمان توسعه تجارت پیشنهاد داده است که بخشی از تولید در صنایع مختلف را می‌توان به ترکیه منتقل کرد.

اما ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک در این مورد به تجارت‌نیوز گفت: ایران آمادگی تولید پوشاک با هر کشوری را دارد اما تاکنون بحثی مبنی بر تولید مشترک پوشاک میان ایران و ترکیه مطرح نشده است.

این فعال صنفی با اشاره به وضعیت بازار پوشاک توضیح داد: بازار پوشاک راکد است. مردم دیگر توان خرید پوشاک را ندارند. در نیمه نخست امسال به دلیل کاهش قدرت خرید ۲۰۰ نفر از فروشندگان پوشاک جواز کسب خود را باطل کردند.

کوچ فروشندگان صنف پوشاک

او ادامه داد: علت ابطال پروانه کسب فروشندگان نیز افزایش قیمت مواد اولیه از جمله پارچه است. برخی هم اعلام کردند که نوسان قیمت‌ها باعث ورشکستگی آنها شده است. برخی نیز سرمایه کافی را برای ادامه فعالیت نداشتند.

شیرازی گفت: عده‌ای از فروشندگان پوشاک نیز اعلام کردند به دلیل افزایش قیمت پارچه و دیگر مواد اولیه به صنف سوپر مارکتی کوچ کردند. البته قیمت پارچه متفاوت است اما قیمت این مواد اولیه نسبت به ابتدای امسال ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.