کد مطلب: ۷۱۸۲۴۳

قیمت ورق گرم رکورد زد

قیمت ورق گرم رکورد زد

قیمت ورق گرم در آمریکا روزانه افزایش می‌یابد ولی به طور کلی زیر قیمت ۳۶دلار به ازای هر تن (۷۲۰دلار به ازای هر تنک) باقی ماند. این بازه زمانی پس از دو سال به کمترین میزان خود رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت ورق گرم پس از دو سال به کمترین میزان خود رسید.

به نقل از فولادبان، بر اساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت ورق گرم، فوب کارخانه آمریکا در روز دوشنبه ۲۴ اکتبر (۲آبان)، ۳۵٫۳۳دلار به ازای هر هاندردویت (۷۰۶٫۶۰دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که نسبت به ۲۱ اکتبر (۲۹مهر) ۰٫۴۵درصد افزایش و نسبت به هفته گذشته ۳٫۵۲درصد افزایش یافت. این محصول در روز ۲۱ اکتبر (۲۹مهر) با قیمت ۳۵٫۱۷دلار به ازای هر هاندردویت و در هفته گذشته با قیمت ۳۶٫۶۲دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

داده‌های گزارش شده بر اساس پیشنهادات و معاملات، زیرشاخص قیمت این محصول ۳۶دلار به ازای هر هاندردویت بود.

به گزارش فعالان بازار، فعالیت بازار به‌دلیل کاهش قیمت ورق گرم، راکد بوده است. در روز جمعه، قیمت ورق گرم به کمترین میزان خود از تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۶ آبان ۱۳۹۹) رسید. شاخص قیمت این محصول در روز جمعه ۳۴٫۴۳دلار به ازای هر هاندردویت بود. زمان آماده‌سازی محصول بین سه تا شش هفته برآورد شده است.

یک توزیع‌کننده از سواحل غربی آمریکا گفت: «میزان تقاضا کم است و هیچ‌گونه افزایشی دیده نمی‌شود. به‌نظرم تا زمانی که کارخانجات سفارشات ماه دسامبر خود را نهایی کنند، کاهش قیمت بیشتری را شاهد خواهیم بود.»

خبر دیگر از قاره آمریکا این‌که کمیسیون تجارت بین‌المللی(ITC) برزیل را از پرداخت عوارض گمرکی محصول ورق گرم عزل کرده، درحالی‌که عورض گمرکی برای هفت کشور دیگر به همان صورت باقی می‌ماند.

کمیسیون ITC تصمیم گرفته عوارض گمرکی مشمول واردات محصول ورق گرم از برزیل را حذف کند، این در حالی‌است که عوارض گمرکی برای هفت کشور استرالیا، ژاپن، هلند، روسیه، کره جنوبی، ترکیه و بریتانیا ثابت باقی می‌ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.