کد مطلب: ۷۲۵۷۲۷

صادرات ۱۰۰ هزار خودروی ایرانی به ونزوئلا

صادرات 100 هزار خودروی ایرانی به ونزوئلا

ایران و ونزوئلا برای صادرات 100 هزار خودرو ایرانی در مدت 5 سال توافق کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر دفاع در مراسم نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا گفت: بسیار خوشحالیم که نهمین اجلاس کمیسیون مشترک عالی همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا با تلاش و زحمات شبانه‌روزی همکاران ایرانی و ونزوئلایی ظرف سه روز گذشته، با موفقیت برگزار گردید. اعتقاد راسخ داریم که برگزاری موفقیت‌آمیز این کمیسیون آغاز و نقطه عطفی در روابط و مناسبات کلان و راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا تحت راهبری عالیجنابان ابراهیم رئیسی و نیکلاس مادورو روسای محترم جمهور دو کشور خواهد بود.

به نقل از تسنیم، محمدرضا آشتیانی گفت: مایلم مجددا اعلام نمایم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا به‌عنوان دو کشور مستقل و دارای مواضع نزدیک و مشترک درخصوص بسیاری از موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، توانستند در طول برگزاری این نوبت از کمیسیون، علاوه بر پیشبرد متوازن همکاری‌های دو جانبه، به توافقات و تفاهمات جدید و قابل اتکایی در حوزه‌های اقتصادی، علمی، فناورانه، صنعتی، کشاورزی، انرژی، فرهنگی و سایر ابعاد همکاری دست یابند.

آشتیانی افزود: معتقدم نتایج و توافقات این کمیسیون و اجرای آن که حاصل جلسات تخصصی متعدد میان طرفین بوده است، فصل جدیدی را در همکاری‌های کلان اقتصادی دو کشور فراهم نموده و فرصت جدید برای گسترش این همکاری‌ها در بخش‌های دولتی و خصوصی بوجود خواهد آورد.

وی گفت: بنده و جناب آقای رامون بلاسکز، به‌عنوان مسئولین مشترک عالی همکاری‌های دو کشور، تمام تلاش و اهتمام خود را همچون گذشته و با قوت بیشتر به کار خواهیم بست تا مبادلات و تعاملات تجاری طرفین روند رو‌به‌رشد خود را با سرعت بیشتری طی نماید. یقینا ماموریت اصلی و حتمی ما، کمک به تجار، بازرگانان، صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران دو کشور جهت افزایش و ارتقاء سطح مبادلات اقتصادی، تجاری و بازرگانی فی‌مابین خواهد بود.

ونزوئلا آماده در اختیار گذاشتن 500هزار هکتار زمین به ایران

رامون بلاسکز، وزیر حمل‌ونقل جمهوری بولیواری ونزوئلا در این اجلاس گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم که بالغ بر 500هزار هکتار زمین را در اختیار جمهوری اسلامی ایران برای کشاورزی و دامداری قرار دهیم.

بلاسکز افزود: همچنین مایلیم تا مسیر دریایی مشترک بین دو کشور هر چه زودتر راه‌انداری شود. در کنار توافقات متعدد اقتصادی، توافقاتی در زمینه دارو و بهداشت با ایران داشتیم.

این کمیسیون مشترک بین دو کشور بعد از هشت سال برگزار شد و با توجه به اهمیت روابط در کشور و با حضور رامون، اقدامات کمیسیون سرعت بیشتری به خود گرفت. روابط دو کشور مورد تاکید طرفین است و در این سه روز جلسات فشرده کاری برگزار شد و امروز به‌رغم تحریم‌های مختلف، دو کشور در زمینه‌های زیر به توافق رسیدند:

1- صادرات بیش از 100هزار خودرو از ایران به ونزوئلا در مدت پنج سال.

2- در حوزه صادرات محصولات دانش‌بنیان همانند دستگاه‌های همودیالیز و انتقال فناوری توافقاتی صورت گرفت.

3- توافقات خوبی در حوزه گمرک و موضوعات حقوقی و قضایی فی‌مابین صورت گرفت.

4- توافقاتی در حوزه اقتصاد، تجارت، صنعت و معدن بین دو کشور حاصل شد و طرفین بر پیگیری توافقات تا اجرای کامل تاکید کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.