کد مطلب: ۷۳۷۰۵۰

هیئت بزرگ تجاری ایران به برزیل می‌رود

هیئت بزرگ تجاری ایران به برزیل می‌رود

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که در حال انجام است به زودی هیات تجاری بزرگ ایران به برزیل با هدف تنظیم مناسبات دو سویه و بازتعریف فرصت‌ها اعزام خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از تسنیم، سید فخرالدین عامریان رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل در دیدار با سفیر برزیل در ایران اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های صادرکنندگان ایرانی و همچنین فرصت‌های بازار کشور برزیل، ما به عنوان اتاق مشترک تلاش داریم تا به تنظیم روابط تجار ایرانی با شرکت‌های برزیلی کمک و مسیر مناسب را ایجاد کنیم.

وی همچنین از اعلام هیات تجاری ایران به برزیل در سال جاری خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که در حال انجام است به زودی هیات تجاری بزرگ ایران به این کشور با هدف تنظیم مناسبات دو سویه و بازتعریف فرصت‌ها اعزام خواهد شد.

وی گفت: تلاش بر این است که بتوانیم با بازتعریف فرصت‌ها و ظرفیت‌های دو کشور، به سمت ایجاد تراز مثبت تجاری با نهمین اقتصاد بزرگ دنیا حرکت کنیم.

عامریان تصریح کرد: آمریکای جنوبی 15 کشور دنیا را در خود جای داده است و نزدیک به 6 درصد از جمعیت جهان در این منطقه سکونت دارند، که کشور برزیل به عنوان پهناورترین کشور آمریکای جنوبی نقش بسزایی در اقتصاد منطقه خود دارد، بنابراین تصمیم بر این است تا با ایجاد شبکه تجار ایرانی نقش بسزایی در توسعه تجارت ایران با آمریکای جنوبی داشته باشیم.

او در پایان بیان کرد: اکنون صادرات این کشور به ایران نزدیک به چهار میلیارد دلار است که مناسب است ما نیز بتوانیم به همین میزان صادرات داشته باشیم؛ تا با تجمیع ظرفیت‌ها نسبت به تقویت خطوط حمل و نقل دریایی، تسهیل مسائل بانکی و گمرکی بپردازیم تا تجار و بازرگانان بیشتری بتوانند تجارت خود با کشور برزیل را ایجاد کنند.

برای مطالعه بیشتر گزارش کمپین کردهای عراقی برای خرید کالاهای ایرانی را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.