کد مطلب: ۷۹۶۵۶۷

اعتراض واردکنندگان برنج به مشکلات و موانع واردات در وزارت کشاورزی

اعتراض واردکنندگان برنج به مشکلات و موانع واردات در وزارت کشاورزی

جمعی از واردکنندگان برنج در اعتراض به عدم تامین ارز مورد نیاز و شرایط نامناسب موجود در خصوص واردات این کالای مهم و کلیدی در محل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی حضور یافتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وارد کنندگان برنج با اعتراض به شرایط ماه هاى اخير خواستار حل مشكل اختصاص ارز و ثبت سفارش به منظور تكميل فرآيند واردات اين كالاى اساسى شدند.

تخصیص ارز در ماه هاى اخير و در بخش واردات برنج متوقف شده، ثبت سفارش به سختى و با محدوديت صورت گرفته و در نهايت پروسه واردات با آسيب جدى و بى سابقه مواجه شده است.

وارد كنندگان در ديدار با مسئولين وزارت جهاد كشاورزى ضمن تشريح مشكلات موجود بر اين موضوع تاكيد كردند كه در صورت استمرار وضعيت كنونى بازار برنج با مشكل جدى مواجه خواهد شد و توقف واردات بين ٢٠ روز تا يك ماه ديگر تاثيرات منفى روى بازار باقى مى گذارد به شكلى كه كنترل قيمت و جلوگيرى از افزايش افسارگسيخته مقدور نيست.

نحوه اختصاص ارز به برخى واردكنندگان چاى مشكلات بى سابقه اى در اين بخش ايجاد كرده و حالا واردكنندگان برنج نيز نگران هستند شرايط مشابهى در مورد اختصاص ارز به واردات اين كالا ايجاد شود كه تنها منافع شركت ها يا افراد محدودى را تامين كند.

برنج خارجى كالاى اساسى مورد نياز خصوصا در سبد دهك هاى پايين خانواده هاى ايرانى است و بر اساس اظهارات واردكنندگان ، استمرار شرايط و مشكلات موجود در حوزه واردات برنج در سالى كه از جانب مقام معظم رهبرى با عنوان مهار تورم نامگذارى شده مى تواند اقزايش بى سابقه قيمت اين محصول را به همراه داشته باشد و در صورت عدم توجه مسئولين وزارت جهاد كشاورزى وارد كنندگان با توجه به شرايط فعلى واردات برنج را به صورت نهايى متوقف خواهند كرد چرا كه توان تامين ارز مورد نياز را ندارند و در صورت عدم توجه مسولین وزارت جهاد کشاورزی ادامه واردات برنج مقدور نیست چراکه اعتبار تجارت کشور در اين حوزه خدشه دار شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.