کد مطلب: ۸۱۱۰۸۸

سرمایه گذاری روسیه در ۶ میدان نفتی ایران

سرمایه گذاری روسیه در 6 میدان نفتی ایران

وزیر نفت امروز اعلام کرد که قرار است بین ایران روسیه توافق جدیدی در زمینه توسعه میادین نفتی صورت گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزير نفت امروز از سرمایه‌گذاری روسيه در 6 ميدان نفتي ايران سرمايه خبر داد.

جواد اوجی وزیر نفت، در حاشیه بازدید مشترک با الکساندر نوارک معاون نخست وزیر روسیه از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، گفت: هدف از برگزاری سالیانه نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی این است که ظرفیت شرکت‌ها را به عرصه نمایشگاه بگذارد.
وی افزود: در حال حاضر شرکت‌های توانمند روسی در هفت میدان نفتی ایران سرمایه گذاری و آقای نواک معاون نخست وزیر این کشور توافق کرده که در توسعه 6 میدان نفتی جدید نیز، سرمایه گذاری کنند؛ بنابراین، زمینه همکاری بسیار خوبی را با شرکت‌های روسی داریم.
وی اظهار کرد: فرصت حضور نمایندگان و شرکت‌های روسی در این نمایشگاه، برای حضور در بازار ایران مهیا شده است.
معاون نخست وزیر روسیه افزود: ایران کشوری است که از لحاظ منابع طبیعی به خصوص در حوزه نفت و گاز، بسیار غنی است و به همین دلیل، همکاری میان دو کشور بسیار اهمیت دارد.
وی با تاکید بر این که در حال حاضر برای توسعه همکاری‌ها در این حوزه، برنامه‌های قابل توجهی داریم، گفت: امروز هم فرصت بسیار گسترده‌ای ایجاد شده تا همکاری‌ها را به سطح بسیار بالاتری ارتقا دهیم و شرکت‌های ایرانی و روسی باید مسیر ارتباط میان یکدیگر را پیدا و قرارداد‌های خود را امضا کنند.

توافق اولیه ایران و روسیه برای استفاده از ارز ملی در مبادلات

معاون نخست وزیر روسیه گفت: علاوه بر موضوعات حوزه انرژی، موافقتنامه همکاری در زمینه گمرکی و موضوع استفاده از ارز ملی در تبادلات مطرح شد، و موضوعات بانکی زمینه اولیه توسعه تجاری دو کشور هستند که ما اهتمام لازم را برای رفع چالش‌های آن داریم.
الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به‌سوالی درخصوص جزییات موافقتنامه بین دو دولت در خصوص احداث راه آهن رشت آستارا گفت: در دو سال گذشته کار بسیار زیادی در زمینه اتصال شبکه‌های مواصلاتی صورت گرفته و امضای موافقتنامه رشت و آستارا مهمترین اقدام در این زمینه بود که تحول بزرگی در مسیرهای مواصلاتی دو کشور خواهد بود.

وی افزود: این پروژه قرار است طبق سندی که به امضا رسیده توسط توان شرکت‌های ایرانی و روسی به انجام برسد.

نواک خاطر نشان کرد: کریدور شمال به جنوب سه بخش غربی، شرقی و خزری دارد که اگر موفق شویم ظرفیت کامل این مسیر را اجرا کنیم تا 15 میلیون تن حجم جابه‌جایی در این مسیر است و حجم تبادلات تجاری تا 60 میلیون تن هم قابل افزایش است.

معاون نخست وزیر روسیه تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری که قرار است در این پروژه راه آهن انجام گیرد، 1.6 میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: علاوه بر موضوعات حوزه انرژی، موافقتنامه همکاری در زمینه گمرکی، موضوع استفاده از ارز ملی در تبادلات مطرح شد، و موضوعات بانکی زمینه اولیه توسعه تجاری دو کشور هستند که ما اهتمام لازم را برای رفع چالش‌های آن داریم.

نوآ‌ک خاطرنشان کرد: موضوعات کشاورزی، صنعتی، مالی و بانکی مطرح شد و در تلاشیم اگر مانعی ایجاد شد، سریعا رفع کنیم.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.