کد مطلب: ۸۲۴۶۷۶

حسین سلاح‌ورزی رئیس اتاق ایران شد

حسین سلاح‌ورزی رئیس اتاق ایران شد

حسین سلاح‌ورزی برای یک دوره چهار ساله رئیس اتاق ایران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انتخابات دهمین دوره هیات رئیسه اتاق ایران با حضور ۴۱۰ نفر از اعضای این نهاد صبح امروز برگزار شد. 3 نفر از اعضا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بر سر کسب کرسی ریاست با یگدیگر رقابت کردند و در نهایت براساس آراء اخذ شده حسین سلاح‌ورزی رئیس اتاق بازرگانی ایران شد.

از مجموع 426 رای ماخوذه، 265 نفر به سلاح ورزی رای دادند. یونس ژائله نیز 95 رای و حسین پیرموذن 62 رای کسب کردند.

«غلامحسین شافعی» رئیس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در ابتدای مراسم گفت: بر کسی پوشیده نیست که ایران از نظر اقتصادی با مشکلات بسیاری رو به رو است، اما گذر اقتصاد ایران از این شرایط جز به اراده ملی همه سیاست‌گذاران، نخبگان و اصحاب بخش خصوصی ممکن نیست.

وی با بیان اینکه کاهش فاصله‌ها جز با گفت و گو، هم اندیشی و هم نشینی میسر نمی شود، تصریح‌کرد: هیچ کجا به اندازه اتاق ایران نمی توان با همدلی از مشکلات گذر کرد و لازمه نشان دادن چنین قابلیتی اجماع و همدلی در درون خانواده بخش خصوصی است.

شافعی با تاکید بر اینکه اتاق به عنوان نماینده بخش خصوصی باید در رویدادهایی مانند انتخابات هیات رییسه بلوغ خود را نشان دهد، خاطرنشان‌کرد: توافق و هم سویی همه اتاق ها نشان از ارائه شخصیتی است که قابل اعتنا و اعتماد در کشور باشد.

وی افزود: انتظار همه از گذشته تاکنون، ارائه اتاقی مملو از متانت و نجابت است که در مسیر حرکت به سوی کمال باشد ( ایرنا ).

نتایج انتخابات اتاق ایران

رئیس و نواب رئیس

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، حسین سلاح‌ورزی در انتخابات امروز با کسب ۲۶۵ رای از کل ۴۲۶ آرای اخذ شده، به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران در دور دهم انتخاب شد.

پس از او یونس ژائله ۹۵ رأی و حسین پیرموذن ۶۲ رأی کسب کردند. هم‌چنین ۴ رأی باطله محسوب شد.

همچنین، محمدرضا بهرامن با 213 رای، پیام باقری با 167 رای، صمد حسن‌زاده با 162، و قدیر قیافه با 160 رای توانستند آرای لازم را برای کسب عنوان نواب رئیس اتاق ایران کسب کنند. در این میان، بهرامن، باقری و قیافه به نمایندگی از اتاق تهران و حسن‌زاده از اتاق تبریز به هیات رئیسه راه پیدا کردند.

برای چهار کرسی نایب‌رئیس اتاق ایران، ۱۷ نفر شامل طاهر عادل‌خانی، محسن بهرامی ارض اقدس، علی شریعتی‌مقدم، مسعود گلشیرازی، جمال رازقی، احد عظیم‌زاده، صمد حسن‌زاده، پیام باقری، محسن امینی، محسن احتشام، عماد مردانی، قدیر قیافه، محمدرضا بهرامن، خورشید گزدرازی، محمود تهی‌دست، ابوالفضل رجبیان و محمود تولایی نامزد شده بودند.

خزانه‌دار و منشی

همچنین به گزارش رسانه‌ها، از میان چهار کاندیدا برای خزانه‌داری اتاق ایران، عبدالله مهاجر با ۱۵۲ رای انتخاب شد.

برای کرسی خزانه‌داری پنج نفر شامل نیما بصیری، عبدالله مهاجر،‌ علی‌محمد چوپانی، نادر طیبی و مسعود گلشیرازی نامزد شده بودند که در جریان رأی‌گیری، مسعود گلشیرازی از ادامه رقابت انصراف داد.

آرای سایر کاندیداها برای سمت خرانه داری شامل طیبی با ۱۰۱ رای، چوپانی با ۹۳ رای و بصیری با ۴۵ رای است.

از میان سه نامزد برای کسب کرسی منشی هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران نیز کیوان کاشفی با ۲۳۶ رای موفق به کسب این عنوان شد.

انتخابات میان سه نامزد شامل کیوان کاشفی، فرشته امینی و کمال حسینی برگزار شد. آرای سایر کاندیدای کرسی منشی هیات رئیسه اتاق عبارت بود از: حسینی ۹۶ رای و امینی ۴۱ رای.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.