کد مطلب: ۸۲۹۰۴۵

دلالان بازار سیمان را نابه سامان کرده‌اند/ تدام ثبات قیمت سیمان

دلالان بازار سیمان را نابه سامان کرده‌اند/ تدام ثبات قیمت سیمان

رئیس انجمن سیمان اعلام کرده است که قیمت سیمان تغییری نکرده و دلالان دلیل اصلی نابه سامانی در بازار سیمان هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سیمان در روزهای اخیر تغییر چندانی نداشته است و همچنان ثابت است.

رئیس انجمن سیمان امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ما بیشترین تولید را هم داشته باشیم به دلیل وجود دلالان باز هم امکان ایجاد نابه سامانی در بازار وجود دارد.

وی افزود: عرضه سیمان هم اکنون متناسب با نیاز بازار انجام می‌شود.

کاهش قیمت سیمان در آغاز سال ۱۴۰۲

بهای سیمان در دو هفته پایانی سال ۱۴۰۱ افزایشی بود. چراکه تقاضا برای این کالا در نیمه دوم اسفند به صورت سنتی رشد داشت؛ در حالی که تولید به دلیل تامین نشدن برق کارخانه‌ها در پی کمبود گاز در روزهای سرد دی و بهمن کاهش چشمگیر پیدا کرده بود.

در نتیجه بر هم خوردن عرضه و تقاضا بهای سیمان سیاه تیپ۲ در پایان سال ۱۴۰۱ به ۵۳ هزار تومان در هر پاکت ۵۰ کیلویی رسید و در فروش فله به بیشتر از یک میلیون تومان در هر تن صعود کرد.

با این حال دور از انتظار نیست که با گرم شدن هوا، از بین رفتن مشکل کمبود انرژی موردنیاز کارخانه‌ها و افزایش تولید سیمان قیمت این کالا سیر کاهشی به خود بگیرد.

در فروردین ۱۴۰۲ نرخ سیمان پاکتی نسبت به پایان سال ۱۴۰۱ تغییر محسوسی نداشته است. هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان سیاه تیپ۲ آبیک ۵۵ هزار تومان قیمت دارد؛ در حالی که بهای این محصول در کارخانه سیمان تهران ۵۰ هزار تومان است.

در مواردی محدود قیمت هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان سیاه تیپ۲ حتی پایین‌تر از ۵۰ هزار تومان هم ثبت شده که این امر احتمال کاهش قیمت را در روزهای پیش رو تقویت می‌کند. علاوه بر این بهای سیمان به صورت فله هم در سال جدید و در ادامه سال گذشته کاهش داشته است.

قیمت سیمان فله در ابتدای نیمه دوم اسفند سال ۱۴۰۱ از یک میلیون تومان در هر تن بالاتر رفته بود اما در روزهای پایانی سال به زیر یک میلیون تومان نزول کرد. امروز در ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۲، بهای سیمان سیاه فله تیپ ۲ تهران ۹۷۰ هزار تومان در تن است و در برندهای کمتر شناخته شده این قیمت تا ۶۰۰ هزار تومان هم پایین آمده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.