خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۶۴۶۱

تمديد مهلت رفع تعهد ارزی صادرات سال ۱۴۰۱

تمديد مهلت رفع تعهد ارزی صادرات سال ۱۴۰۱

کنفدراسیون صادرات ایران اعلام کرد: بر اساس تصمیم کمیته ارزی، مهلت رفع تعهد ارزی صادرات سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریورماه تمدید شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام گمرک، مهلت برگشت ارز حاصل از صادرات چهار ماه از صدور پروانه گمرکی است و روش‌های برگشت ارز حاصل از صادرات در قالب فروش ارز در سامانه نیما، واردات در مقابل صادرات خود، واگذاری ارز حاصل از صادرات به دیگران، تهاتر کالا به کالا، فروش ارز به صورت اسکناس به بانک مرکزی و موسسه اعتباری و صرافی، بازپرداخت تسهیلات ارزی اعطایی است.

طبق ماده ۲ این آیین‌نامه اعضای کارگروه از معاون ارزی رییس کل بانک مرکزی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، معاون وزیر نفت، معاون وزیر اطلاعات، معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی رییس سازمان غذا و دارو، رییس کل گمرک و نماینده بخش خصوصی مربوط با حق رأی و با دعوت رییس کارگروه تشکیل شده است.

بر اساس اعلام کنفدراسیون صادرات ایران، پیرو مصوبه کمیته ارزی، مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱ صادرکنندگان، تا پایان شهریورماه سال جاری تمدید شده است.

بر این اساس صادرکنندگانی که در این مهلت زمانی تعیین شده، نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام نمایند، مشمول معافیت‌های مالیاتی نیز خواهند شد.

پیش از این، مهلت رفع تعهد ارزی صادرات تا پایان تیرماه تعیین شده بود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.