کد مطلب: ۸۳۶۶۰۱

قیمت شکر نرخ‌های مصوب را شکست

قیمت شکر نرخ‌های مصوب را شکست

با وجود اینکه قیمت شکر در اوخر اردیبهشت ماه سال جاری افزایش یافت و از ۱۵هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۸هزار تومان تغییر کرد، اما نرخ‌های مصوب رعایت نمی‌شود و بر اساس مشاهدات میدانی ۳۲ تا ۳۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود اینکه قیمت شکر در اردیبهشت ماه سال جاری به‌یک‌باره از هر کیلوگرم 15 هزار و 500 تومان به 28 هزار تومان (نرخ خرده‌فروشی) رسید اما این نرخ در بازار رعایت نمی‌شود و هر کیلوگرم شکر سفید به‌صورت فله در بازار 32 تا 40 هزار تومان به فروش می‌رسد.

با وجود حمایت‌های دولت برای واردات تولید این محصول، قرارگیری در دسته کالاهای اساسی کالاهای اساسی و تعیین نرخ مالیات یک‌درصدی اما این تلاش‌ها برای فروش شکر با قیمت مناسب راه به جایی نبرده است.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد علاوه بر عدم رعایت نرخ مصوب شکر در فروش به‌صورت فله، در فروش به‌صورت بسته‌بندی نیز قیمت‌های مصوب رعایت نمی‌شود به‌طوری که شکر بسته‌بندی 700گرمی 44 هزار و 700 تومان، یک‌کیلوگرمی 37 هزار تومان و شکر با وزن 2.7 کیلوگرمی 97 هزار و 200 تومان به فروش می‌رسد.

از نکات جالب توجه در این خصوص عرضه محدود شکر بسته‌بندی‌شده با وزن 900گرمی است که نرخ مصوب دارد؛ و شرکت‌های بسته‌بندی شکر با تغییر وزن، این محصول را با نرخ دلخواه خود به فروش می‌رسانند.

بنابراین گزارش موضوع گران‌فروشی شکر را از وزارت جهاد کشاورزی، بازرسی و نظارت بر کالای اساسی این وزارتخانه و انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران پیگیری به‌عمل آمد اما تا این لحظه نتیجه‌ای نداشت و حاضر به اطلاع‌رسانی دراین‌باره نشدند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.