کد مطلب: ۸۳۸۷۰۸

امضای تفاهم‌نامه رتبه‌بندی تخصصی موبایل و لوازم خانگی

امضای تفاهم‌نامه رتبه‌بندی تخصصی موبایل و لوازم خانگی

امروز (دوشنبه ۲۶ تیرماه) تفاهم‌نامه رتبه‌بندی تخصصی موبایل و لوازم خانگی بین سازمان مدیریت صنعتی و دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت امضا شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به اقدامات زمینه‌ای انجام شده در زمینه رتبه‌بندی تخصصی برای گروه‌های کالایی، امروز تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان مدیریت صنعتی و دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت امضا شد.

متن این تفاهم‌نامه به شرح زیر است:

ماده 1- طرفین تفاهم نامه در راستای تسهیل اجرای اهداف و ماموریتهای طرفهای این تفاهم نامه و نظر به نتایج مذاکرات انجام شده فی مابین این تفاهم نامه بین «دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت معدن و تجارت به آدرس تهران خیابان استاد نجات الهی (ویلا) خیابان کلانتری ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی جناب آقای محسن شکراللهی با عنوان مدیرکل که به اختصار دفتر نامیده می‌شود و سازمان مدیریت صنعتی با شناسه ملی 10100500635 به آدرس تهران خیابان ولیعصر پلاک ،2662 طبقه همکف به نمایندگی آقای ابوالفضل کیانی بختیاری با عنوان مدیر عامل که به اختصار سازمان نامیده می‌شود منعقد گردید با امضای این تفاهمنامه طرفین حد اعلای تلاش خود را در جهت اجرای مفاد آن مبذول داشته و از هیچ کوششی دریغ نخواهند نمود.

ماده 2- موضوع تفاهمنامه به موجب این تفاهم نامه طرفین متعهد می‌گردند که در حوزه های زیر با یکدیگر همکاری نمایند. طراحی و توسعه مدل برای ارزیابی و رتبه‌بندی تخصصی فعالان حوزه گوشی تلفن همراه لوازم خانگی، تبلت لپ تاپ و لوازم جانبی آنها ارزیابی و رتبه‌بندی تخصصی فعالان حوزه گوشی تلفن همراه و لوازم خانگی، تبلت لپ تاپ و لوازم جانبی آنها بسترسازی برای تسهیل صادرات محصولات و اجزا و قطعات فعالان برتر تولیدی در حوزه تلفن همراه و لوازم خانگی‌، تبلت، لپ تاپ و لوازم جانبی آنها. سایر موارد حسب درخواست دفتر.

ماده 3- مدت تفاهمنامه آغاز این تفاهم نامه از تاریخ 1402/04/01 و به مدت سه سال شمسی می‌باشد در صورت تمایل طرفین تفاهمنامه قابلیت تمدید خواهد داشت.

ماده 4- تعهدات سازمان به موجب این تفاهمنامه سازمان متعهد می‌گردد: با همکاری دفتر اقدام به توسعه مدلی برای ارزیابی و رتبه‌بندی تخصصی شرکت‌های حوزه تولید و واردات گوشی تلفن همراه تبلت لپ‌تاپ و لوازم جانبی آنها نموده و اقدام به ارزیابی متقاضیان آن نماید. با همکاری دفتر اقدام به توسعه مدلی برای ارزیابی و رتبه‌بندی تخصصی شرکت‌های حوزه تولید و واردات لوازم خانگی نموده و اقدام به ارزیابی متقاضیان آن نماید. (صرفا) ارزیابی بازرگانان متقاضی بر اساس مدل تایید شده و سایر بازرگانانی که دفتر اعلام می‌نماید را به صورت رایگان انجام نموده و نتیجه ارزیابی را برای دفتر ارسال نماید:

تبصره: هرگونه خدمت دیگری که دارای تعرفه یا هزینه در سازمان مدیریت صنعتی از جمله حضور در رویدادهای سازمان جلسات مشاوره‌ای بهبود و ارتقا سیستم‌های مدیریتی و کسب‌وکار و … ) باشد خارج از مفاد این تفاهم‌نامه بوده و بر مبنای تعرفه‌ها یا هزینه‌های مصوب سازمان مدیریت صنعتی قابل اخذ از بازرگان متقاضی خواهد بود ارائه راهکار بسترسازی و ایجاد سازوکار از جمله تحقیقات بازارهای هدف پیوستن به اتحادهای اقتصادی فرامرزی قرار گرفتن در زنجیره ارزش جهانی و … برای توسعه صادرات محصولات و اجزا و قطعات برتر ایرانی در حوزه‌های گوشی تلفن همراه و لوازم خانگی. ارائه گزارشات تخصصی مورد نیاز دفتر.

ماده 5- تعهدات دفتر به موجب این تفاهمنامه دفتر متعهد می‌گردد. در طراحی مدل‌های ارزیابی و رتبه‌بندی تخصصی مشارکت فعال داشته و آمار و اطلاعات مورد نیاز جهت ارزیابی را در اختیار سازمان قرار دهد. لیستی از فعالان ملزم به حضور در ارزیابی را به همراه کانال ارتباطی در اختیار سازمان قرار دهد.

ضمن بررسی و تأیید مدل‌های ارزیابی و رتبه بندی اقدام به ابلاغ آن به سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌مدخل اتحادیه‌ها انجمن‌ها و سایر تشکل‌های مرتبط نماید.

امتیازات تسهیلات و خدمات قابل ارائه به فعالان حوزه گوشی تلفن همراه و لوازم خانگی بر مبنای ارزیابی و رتبه‌بندی تخصصی فعالان این حوزه باشد. نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی‌های صورت پذیرفته را بررسی و در صورت تایید جهت اعمال به سامانه جامع تجارت اعلام نماید. از ظرفیت و ارتباطات خود در راستای بسترسازی توسعه صادرات حداکثر استفاده را نموده و همکاری لازم در این خصوص را با سازمان مبذول نماید.

ماده 6- نمایندگان تام‌الاختیار طرفین به منظور پیشبرد اهداف این تفاهمنامه هر یک از طرفین نماینده تام‌الاختیار خود را ظرف مدت یک هفته به صورت مکتوب معرفی خواهد کرد.

این نمایندگان مرجع، تفسیر سیاستگذاری، نظارت و تصمیم‌گیری در اجرای مفاد تفاهم‌نامه محسوب می‌گردند. نمایندگان حسب مورد می‌توانند نسبت به تشکیل کمیته‌های تخصصی اقدام نمایند.

ماده 7- حفظ اسرار و عدم افشای اطلاعات طرفین تعهد می‌نمایند کلیه اطلاعات مرتبط با این تفاهمنامه که از طرف دیگر دریافت شده را محرمانه تلقی نموده و جز در موارد توافق شده فی مابین از اعلام و افشاء آن خودداری نمایند.

ماده 8- حل اختلاف و داوری این تفاهمنامه در چارچوب قوانین موضوعه و جاری کشور جمهوری اسلامی ایران منعقد گردیده است. در صورت بروز اختلاف احتمالی بین طرفین این تفاهمنامه ناشی از اجرا و تفسیر آن در درجه اول موضوع از طریق مذاکره بین نمایندگان تام الاختیار یا بالاترین مقامات طرفین حل و فصل می‌گردد و در غیر این صورت از آن جا که هر دو طرف تفاهمنامه زیرمجموعه وزارت صنعت معدن و تجارت می‌باشند مقام عالی وزارت یا نماینده تعیین شده ایشان موضوع را حل و فصل خواهد نمود. در هر حالت قوانین جاری کشور در خصوص حل و فصل اختلافات دستگاه‌های اجرایی مبنای عمل خواهد بود.

ماده 9- مواد و تبادل نُسخ این تفاهم‌نامه مشتمل برنه ماده و در سه نسخه متحد المتن، تهیه تنظیم امضا و مبادله گردید که کلیه نسخ آن اعتبار یکسان دارند اسناد و ضمائم این تفاهم‌نامه و مکاتبات و توافق‌های بعدی چه به صورت کاغذی و چه به صورت الکترونیکی معتبر و جزء لاینفک تفاهم نامه محسوب می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.